BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Sprzedawanie używanych ubrań. Oryginalny pomysł H&M na zysk

11 Października 2019

Autor tekstu:

Paulina Musianek

Udostępnij:

H&M chce stać się firmą bardziej świadomą ekologicznie. Sieć planuje wspierać ideę gospodarki zamkniętego obiegu przez inwestowanie w pomysł odsprzedawania używanych ubrań.

H&M inwestuje w sprzedawanie ubrań “z drugiej ręki”

H&M postanowiło stać się firmą bliższą idei dbania o środowisko naturalne i wesprzeć platformę Sellpy za pośrednictwem, której można sprzedawać swoje używane ubrania. Szybko rozwijający się start-up został założony w 2014 roku. Już w ciągu czterech lat zwiększył liczbę swoich pracowników z 3 do aż 500. 

H&M zaczął inwestować w Sellpy w 2015 roku. Ostatnia inwestycja odzieżowego giganta dała mu około 70% udziałów w Sellpy, co oznacza, że ​​jest teraz większościowym udziałowcem.

- W przyszłości fajnie będzie pracować jeszcze bliżej H&M. Przy ich wsparciu zainwestujemy w dalszy rozwój, będziemy nadal rozwijać customer experience, a także w przyszłym roku wprowadzimy Sellpy na teren Niemiec - mówi Michael Arnör, współzałożyciel i dyrektor generalny Sellpy. Wsparcie H&M pozwala firmie „wprowadzać innowacje oraz zwiększać świadomość klientów i wdrażać re-commerce”.

Zaś Nanna Andersen, szefowa działu inwestycyjnego H&M, zapewniała, że „ciągle inwestujemy w Sellpy, ponieważ mocno wierzymy w firmę i jej założycieli.

- Sellpy ma unikalny model biznesowy, który doskonale wpisuje się w wizję Grupy H&M - mówiła. W 2018 r. Sellpy zwiększyła sprzedaż o 36% do 117 mln koron szwedzkich (46,5 mln złotych) i jest dziś wiodącą szwedzką firmą zajmującą się e-handlem produktami “z drugiej ręki”. 

Co więcej, H&M coraz częściej wprowadza do swoich kolekcji ubrania z recyklingowanych materiałów - np. starych ubrań, czy butelek PET idąc za coraz szerzej panującym na rynku ekotrendem. Modowy potentat ma również w planach wprowadzenie do oferty ubrań z tkanin powstałych w wyniku przetwarzania odpadów po cytrusach.

Tagi:

sklepEkologia

Paulina MusianekAutor

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

FADEL SENNA/AFP/East News

Polska i Świat

Mobilizacja w Rosji. Rutte: Nie należy w niej widzieć zagrożenia dla Zachodu

Czytaj więcej >

Polska i Świat

Zmiany w prawie drogowym od 21 września 2022. Dotyczą pieszych

Czytaj więcej >
Twitter/President of Russia

Polska i Świat

Częściowa mobilizacja w Rosji. Ogłoszenie Putina

Czytaj więcej >
wikimedia.org

Polska i Świat

USA: Putin wkrótce ogłosi mobilizację

Czytaj więcej >

Polska i Świat

Janusz Kowalski zetknął się z mocną krytyką. Dostał kredki

Czytaj więcej >
Łukaszenka

Polska i Świat

Łukaszenka: „USA pchają Europę do wojny z Rosją na terytorium Ukrainy”

Czytaj więcej >