Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Eko > Sprzedawanie używanych ubrań. Oryginalny pomysł H&M na zysk
Paulina Musianek
Paulina Musianek 11.10.2019 02:00

Sprzedawanie używanych ubrań. Oryginalny pomysł H&M na zysk

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

H&M inwestuje w sprzedawanie ubrań “z drugiej ręki”

H&M postanowiło stać się firmą bliższą idei dbania o środowisko naturalne i wesprzeć platformę Sellpy za pośrednictwem, której można sprzedawać swoje używane ubrania. Szybko rozwijający się start-up został założony w 2014 roku. Już w ciągu czterech lat zwiększył liczbę swoich pracowników z 3 do aż 500. 

H&M zaczął inwestować w Sellpy w 2015 roku. Ostatnia inwestycja odzieżowego giganta dała mu około 70% udziałów w Sellpy, co oznacza, że ​​jest teraz większościowym udziałowcem.

- W przyszłości fajnie będzie pracować jeszcze bliżej H&M. Przy ich wsparciu zainwestujemy w dalszy rozwój, będziemy nadal rozwijać customer experience, a także w przyszłym roku wprowadzimy Sellpy na teren Niemiec - mówi Michael Arnör, współzałożyciel i dyrektor generalny Sellpy. Wsparcie H&M pozwala firmie „wprowadzać innowacje oraz zwiększać świadomość klientów i wdrażać re-commerce”.

Zaś Nanna Andersen, szefowa działu inwestycyjnego H&M, zapewniała, że „ciągle inwestujemy w Sellpy, ponieważ mocno wierzymy w firmę i jej założycieli.

- Sellpy ma unikalny model biznesowy, który doskonale wpisuje się w wizję Grupy H&M - mówiła. W 2018 r. Sellpy zwiększyła sprzedaż o 36% do 117 mln koron szwedzkich (46,5 mln złotych) i jest dziś wiodącą szwedzką firmą zajmującą się e-handlem produktami “z drugiej ręki”. 

Co więcej, H&M coraz częściej wprowadza do swoich kolekcji ubrania z recyklingowanych materiałów - np. starych ubrań, czy butelek PET idąc za coraz szerzej panującym na rynku ekotrendem. Modowy potentat ma również w planach wprowadzenie do oferty ubrań z tkanin powstałych w wyniku przetwarzania odpadów po cytrusach.

Tagi: sklep Ekologia