BiznesINFO.pl Handel Coca-Cola szykuje się na potężne zmiany. Gigant zdecydowanie zaczyna ciąć koszty
Needpix

Coca-Cola szykuje się na potężne zmiany. Gigant zdecydowanie zaczyna ciąć koszty

23 października 2020
Autor tekstu: Wiktoria Pękalak

Coca-cola rezygnuje z 200 marek

Coca-cola zapowiedziała, że kończy sprzedaż niektórych napojów, które, choć przez wielu uwielbiane, zaczynają trącić myszką. Ze sklepowych półek znikną między innymi pierwszy dietetyczny napój Coca-Coli- Tab, woda kokosowa Zico,

Okrojenie oferty pozwoli Coca-coli skupić się na bardziej dochodowych projektach - wyjaśniła sama marka. Największy zysk koncern czerpie ze znanych wszystkim produktów, m.in. Coca Cola Zero i kilka stosunkowo nowych produktów, które marka wprowadziła na rynek dopiero w ubiegłym roku i jeszcze nie trafiły do Polski.

James Quincey, prezez Coca-coli zdradził, podczas rozmowy analityków, firma jasno określiła które marki pozostaną w portfolio. Jednak najprawdopodobniej marki izotoniczne, takie jak Dasani, Powerade, czy Vitamin Water najprawdopodobniej także odejdą do historii.

W ostatnim czasie nawadniające napoje dla sportowców mocno dostały w kość. Ich sprzedaż w trzecim kwartale spadła aż o 11 proc.

Prezes Coca-coli zaznaczył też, że wiele marek, które znikną z oferty koncernu, produkowane są tylko lokalnie.

- Istnieje ogromna różnica między odnoszącymi sukcesy markami Coca-Coli a tymi, które walczą o przetrwanie - wyznał Quincey i wyjaśnił, że ich udział w rynku Coca-coli jest naprawdę znikomy i stanowi zaledwie 2 proc. całkowitych przychodów.

1 . Rząd szykuje specjalne mandaty dla rodziców. Wystarczy, że dziecko w szkole zrobi jedno 2 . Pawłowicz mówiła o "menelach, którzy ją zaatakowali". Oni mają nagranie, jest w sieci 3 . Wszystkich świętych z decyzją rządu. Już znamy plan, co do cmentarzy

Szukanie zasobów na inwestycje

Eliminacja marek, które zdaniem prezesa tylko obciążały markę, ma pomóc w jej rozwoju.Coca-cola jest zdania, że to rozwiązanie pozwoli uwolnić zasoby na inwestycje, których efekty będą widoczne o wiele szybciej.

Podczas pandemii Coca-cola musiała stawić czoła potężnemu wyzwaniu. Zamknięcie gastronomii spowodowało, że w trzecim kwartale przychody netto Coca-coli spadły o 9% do 8,7 mld dolarów.

Te wyniki nadal przewyższały oczekiwania Wall Street, a zanim otwarto rynek w czwartek kurs wzrósł o 2 proc.

Obserwuj nas w
autor
Wiktoria Pękalak

Redaktor Biznesinfo. Absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, student filozofii. Wcześniej w miesięczniku "Teatr". Niestrudzenie projektuje zasadę ekwiwalencji z osi odbioru na oś kombinacji.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie