BiznesINFO.pl Handel UOKiK reaguje w sprawie Lidla i Biedronki. Poszło o tani alkohol
East News/Arkadiusz Ziółek / Biznesinfo

UOKiK reaguje w sprawie Lidla i Biedronki. Poszło o tani alkohol

28 lutego 2024
Autor tekstu: Zuzanna Kłosek

Po SMS-ach i walce na ceny, sprawy między Lidlem a Biedronką przeniosły się do sądu. Teraz sytuacją zainteresował się UOKiK. Z powodu szokująco niskich cen alkoholi, w tym wódki za 10 zł, sprawa trafiła do prokuratury.

Takie promocje łamią przepisy

W ostatnim czasie spór Lidla i Biedronki poskutkował licznymi promocjami. Szczególnie głośno zrobiło się z powodu niskich cen wódki - półlitrowa butelka kosztowała niecałe 10 zł. Do obniżek przyłączył się również Kaufland, a sprawą zainteresował się UOKiK . Jak wyjaśnili przedstawiciele urzędu, zastosowana forma przecen mogła łamać przepisy w związku z promocją wysokoprocentowego alkoholu.

Ważny termin w sprawie rozliczenia PIT. Nawet 56 tys. zł kary

Alkohol znikał z półek

Jak można się domyślić, niezwykle niskie ceny ”pozytywnie” wpłynęły na sprzedaż. Alkohol znikał z półek sklepowych. To niepokojące zjawisko sprawiło, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował się zgłosić sprawę do prokuratury .

Ze wstępnej analizy wynika, że zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, obniżka cen alkoholu w przyjętej przez te sieci formie może stanowić zakazaną prawnie promocję napojów alkoholowych. Oznacza to, że tematyka reklamy oraz promocji alkoholi powinna zainteresować organy ścigania - wyjaśnił UOKiK.

Konsument musi wiedzieć

Urząd zwrócił również uwagę na fakt, iż konsument musi dostać od sklepu iasną informację o cenie produktu. "Cena nie może wprowadzać w błąd” . W ostatnim czasie na chaos cenowy uskarżali się przede wszystkim klienci Biedronki.

Zarówno ta sieć, jak i Kaufland nie odniosły się do oświadczenia UOKiK. Lidl natomiast podkreślił, że "cena produktu podyktowana była warunkami rynkowymi i obowiązywała wyłącznie krótkoterminowo" . Nie wiadomo jednak, czy takie wytłumaczenie zostanie uznane za wystarczające.

źródło: interia biznes

Dino oszalało. Klienci stracą umiar, zacznie się już we wtorek
Pepco kusi klientów wyjątkowymi okazjami. Zacznie się już w czwartek
Obserwuj nas w
autor
Zuzanna Kłosek

Redaktorka portalu BiznesINFO. Jestem studentką Twórczego Pisania i Marketingu Wydawniczego na Uniwersytecie Śląskim. Poprzednie studia ukończyłam z wyróżnieniem na kierunku Kultury Mediów. Kocham książki, którymi interesuję się zarówno od strony czynnej, jak i biernej, co wykorzystuję pisząc powieści, ale również tworząc dla czasopisma ArtPapieru i miesięcznika Kreatywni. Wolne chwile spędzam przy serialach i grach komputerowych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie