Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Praca > Pozycjonowanie – na czym polega? Jak zwiększyć widoczność w Google?
Redakcja BiznesInfo
Redakcja BiznesInfo 10.03.2022 01:00

Pozycjonowanie – na czym polega? Jak zwiększyć widoczność w Google?

Co to jest pozycjonowanie (biznesinfo.pl)
WeNet

Chcesz znaleźć się w Top 10 wyników wyszukiwania? Postaw na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Sprawdź, jak poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce.

Co to jest pozycjonowanie?

Aktywność w sieci umożliwia firmom skuteczną walkę o klienta. Do odniesienia sukcesu nie wystarczy już jednak samo założenie witryny. Robiąc to, co konkurencja, masz niewielkie szanse, aby wyróżnić się na tle branży i zbudować przewagę. Jeśli Twój serwis ma przynosić zyski, to musi znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Najlepszym sposobem na lepszy ranking w Google jest pozycjonowanie stron WWW – dowiedz się więcej o jednej z najskuteczniejszych metod promocji marki w Internecie.

Pozycjonowanie stron WWW – na czym polega? 

Internauci, aby zdobyć informacje dotyczące produktów, usług czy marek najczęściej korzystają z nieograniczonych możliwości online. W tym celu wpisują do wyszukiwarki konkretne zagadnienia i to tam poszukują odpowiedni na swoje zapytania. Jeśli chcesz zdobyć widoczność własnej strony WWW w wynikach wyszukiwania, to musisz wykorzystać ten potencjał. Celuj wysoko – większość użytkowników wybiera witryny, które znajdują się w TOP 10 rankingu Google

Im wyższa pozycja firmowego serwisu w wynikach wyszukiwania, tym więcej potencjalnych klientów go odwiedza. Aby poprawić swoje wyniki, musisz tworzyć wartościowe treści, pozyskiwać linkowanie zewnętrzne, wykorzystywać odpowiednie słowa kluczowe i dbać o wysoką jakość witryny. Wszystkie te działania składają się na skuteczne pozycjonowanie stron WWW. 

Celem praktyk rozumianych również jako optymalizacja do wymagań wyszukiwarek internetowych jest więc zwiększenie widoczności strony na określone frazy w wynikach wyszukiwania. To zaś wpływa na wzrost ruchu organicznego (bezpłatnego) na stronie. Musisz przy tym pamiętać, że pozycjonowanie to długotrwały i złożony proces. Warto więc powierzyć to zadanie specjalistom. 

SEO pozycjonowanie 1200x320

Jak pozycjonować stronę internetową w wyszukiwarce? 

Aktywność konkurencji oraz ciągłe aktualizacje algorytmów sprawiają, że pozycja Twojej strony w Google może się zmieniać niemal codzienne. Dlatego też o pozycjonowaniu mówi się, jako o procesie złożonym, który wymaga nie tylko dużej wiedzy, ale również prowadzenia działań na bieżąco. W końcu musisz tak zoptymalizować witrynę, aby była wartościowa dla wyszukiwarki i użytkowników

Pamiętaj, że pozycjonowanie obejmuje działania na samej stronie WWW, jak i poza nią. Oto 5 dobrych praktyk, które wesprą Twoją walkę o lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.  

1. Audyt SEO, czyli przeanalizuj witrynę oraz jej zawartość

Jeżeli chcesz osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, to z pewnością znasz już swój aktualny poziom widoczności w sieci. Przed rozpoczęciem działań w ramach optymalizacji, musisz jeszcze przeprowadzić ocenę witryny pod kątem różnych czynników – ważnych dla użytkowników i wyszukiwarki. 

To zadaniu umożliwi Ci audyt SEO, czyli wszechstronna analiza serwisu. Narzędzie wskazuje bowiem najważniejsze parametry, które wpływają na pozycjonowanie. Dzięki szczegółowemu raportowi zaplanujesz działania, które wzmocnią pozycję Twojej firmy w Google.

2. Zapewnij odpowiedni dobór słów kluczowych

Podstawą pozycjonowania strony w wyszukiwarce jest również znajomość słów kluczowych związanych z branżą. Musisz więc dowiedzieć się, czego szukają w Google użytkownicy, wśród których są też potencjalni klienci Twojej oferty. Do analizy fraz możesz wykorzystać dostępne w sieci narzędzia np. Senuto, Semstorm czy Google Search Console.  

Pozycjonowanie słów kluczowych wymaga użycia fraz ogólnych (np. strona WWW), jak i tych bardziej szczegółowych zwanych long tail (np. jaka strona WWW sprzedaje). Aby widoczność witryny wzrastała, warto je stosować w treściach, nagłówkach, meta tagach, odnośnikach czy mediach społecznościowych. 

3. SEO copywriting, czyli pisz ciekawe i unikalne treści

Czy wiesz, że Google docenia wartościowe teksty i umieszcza wysoko w wynikach wyszukiwania te, które najlepiej odpowiadają na zapytania użytkowników? To właśnie dlatego optymalizacja treści ma tak istotne znaczenie w pozycjonowaniu. Tworząc różnego rodzaju materiały na swoją witrynę, musisz więc kierować się kilkoma zasadami: 

  • używaj w treści odpowiednie frazy główne i słowa zależne, 

  • twórz artykuły poruszające aktualne i atrakcyjne tematy, 

  • pisz poprawnie i dobrym stylem oraz stosuj język korzyści, 

  • zadbaj o przejrzystą formę np. poprzez hierarchiczne nagłówki,

  • skorzystaj z prawidłowego linkowania wewnętrznego, 

  • dziel się specjalistyczną wiedzą i zdobądź autorytet w branży. 

4. Optymalizuj serwis pod SEO

Jeśli zdecydujesz się na audyt SEO, to otrzymasz wytyczne, które musisz wprowadzić na stronie, aby poprawić jej kondycję. Zmiany te obejmą działania, dzięki którym dopasujesz witrynę do wymagań wyszukiwarki pod względem jakościowym i technicznym. Aby Twój serwis był przyjazny zarówno dla algorytmów Google, jak i użytkowników, musisz: 

  • przeanalizować kod i strukturę witryny, 

  • zwiększyć szybkość ładowania się strony, 

  • dostosować witrynę pod urządzenia mobilne,

  • zapewnić działające linki i przekierowania,  

  • zadbać o poprawne meta dane i nagłówki, 

  • wyeliminować wszelkie kopie treści, 

  • zagwarantować bezpieczeństwo poprzez certyfikat SSL.

5. Zadbaj o wartościowy profil linkowy

Tworzenie unikalnych treści czy odpowiednia optymalizacja serwisu to nie wszystko. Musisz zadbać jeszcze o odnośniki zewnętrzne, które prowadzą na Twoją stronę. Tylko naturalny, bezpieczny i zróżnicowany profil linkowy pozwala bowiem pozyskać wartościowy ruch z różnych źródeł

Jak działa linkbuilding? Różnego rodzaju posty, polecenia czy artykuły sponsorowane z linkami do Twojej witryny są publikowane w wielu miejscach sieci – świetnie w tej roli sprawdzą się media społecznościowe czy katalogi firm. Jeśli rekomendacja pochodzi z wartościowego dla Google serwisu, to takie działania podnoszą pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. 

Dlaczego warto być wysoko w Google?

Według statystyk portalu Statscounter niemal 92% polskich internautów korzystało w styczniu 2022 roku z Google. W czasach, gdy sieć stała się głównym źródłem informacji, to właśnie wyszukiwarka odpowiada za dobór treści prezentowanych użytkownikom. Jeśli więc chcesz, żeby potencjalni klienci trafiali do Twojego serwisu, to musisz postawić na skuteczne pozycjonowanie stron WWW. Twoje szanse na sukces sieci zwiększą się, jeśli powierzysz to zadanie agencji WeNet. 

Skorzystaj z wieloletniego doświadczenia doradców internetowych. Specjaliści wykonają dla Ciebie audyt SEO, zadbają o wartościowy profil linkowy, przygotują unikalne treści eksperckie oraz przeprowadzą optymalizację treści i całego serwisu. Dzięki tak bogatemu pakietowi usług SEO:

  • wyróżnisz się na tle konkurencji i zyskasz przewagę, 

  • dotrzesz bezpośrednio do grupy docelowej swojej oferty,  

  • zbudujesz świadomość i rozpoznawalność marki, 

  • zyskasz większą widoczność w wynikach wyszukiwania, 

  • zdobędziesz większy ruch organiczny i liczbę konwersji, 

  • osiągniesz długotrwałe i mierzalne efekty pozycjonowania, 

  • oszczędzisz czas i pieniądze integrując działania marketingu. 

Wejdź na stronę WeNet.pl i wybierz ofertę dopasowaną do specyfiki Twojego biznesu. 

Tagi: