BiznesINFO.pl Polska i Świat PKO BP: Nowości w serwisie iPKO i aplikacji IKO. Spore ułatwienia dla klientów
Wikimedia Commons/Henryk Borawski, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27465653

PKO BP: Nowości w serwisie iPKO i aplikacji IKO. Spore ułatwienia dla klientów

7 kwietnia 2021
Autor tekstu: Maria Glinka

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie zmiany na stronie internetowej wprowadził PKO BP

  • Jak odnaleźć się w tych modyfikacjach

  • Jakie nowe funkcje czekają na klientów w aplikacji IKO

PKO BP wprowadza oznaczenia graficzne do historii transakcji

PKO BP to największy bank w Polsce, w którym konto posiada ponad 11 mln użytkowników. Pozycja lidera zobowiązuje, dlatego też PKO BP systematycznie modernizuje swoje serwisy, aby były jeszcze bardziej przystępne i intuicyjne.

Najnowsze zmiany w PKO BP dotyczą serwisu z poziomu przeglądarki internetowej na komputerze stacjonarnym, laptopie i tablecie. Portal dobreprogramy.pl podaje, że na stronie pojawiły się ikony graficzne. Oznaczenia różnią się w zależności od rodzaju transakcji. Inny znak widnieje przy płatności kartą płatniczą, a inny przy płatnościach mobilnych w internecie i sklepach stacjonarnych.

Własną grafikę mają także operacje realizowane w bankomatach i wpłatomatach, autooszczędzanie, zlecenia zmienne, przelewy podatkowe oraz do ZUS . Dzięki temu użytkownicy PKO BP mogą dużo łatwiej poruszać się po historii transakcji i szybciej znaleźć konkretną pozycję.

Oznaczenia graficzne to nie jedyna zmiana, jaką PKO BP wprowadził w serwisie internetowym. W ostatnim czasie PKO BP uprościł także proces uaktualniania danych osobowych. W celu zmiany numeru telefonu, adresu e-mail lub danych w dowodzie osobistym należy przejść do ustawień w serwisie iPKO.

Zmiany w aplikacji mobilnej IKO

Poza modernizacją serwisu internetowego PKO BP wprowadził także trzy dodatkowe funkcje dla użytkowników aplikacji IKO. Pierwsza zmiana spodoba się osobom, które korzystają z przelewów na numer telefonu.

Od niedawna użytkownicy zyskali opcję sprawdzania, do kogo mogą w ten sposób wysłać pieniądze. Wystarczy, że uruchomią funkcję oznaczania odbiorców Blik w skrzynce kontaktów. Przy osobach, które korzystają z tej usługi pojawi się logo Blik.

Co więcej, użytkownicy mogą potwierdzać niektóre operacje przy użyciu czujnika biometrycznego . Jak włączyć tę funkcję? Wystarczy wejść w „ustawienia”, następnie w ikonę „biometria”, później „logowanie i rejestracja”, a na koniec „autoryzacja operacji biometrią”. Jeżeli czujnik nie zadziała to aplikacja poprosi o autoryzację przy użyciu kodu PIN.

Najnowsza, trzecia zmiana weszła w życie 2 kwietnia. Dzięki niej użytkownicy mogą kasować bilety komunikacji miejskiej przy użyciu kodu QR w IKO. Czas na skasowanie biletu to 10 sekund. Kolejna transakcja będzie możliwa dopiero po upływie 5 minut.

Co ciekawe, aplikacja IKO pozwala również na przedłużenie ważności biletu czasowego. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i zaznaczyć opcję „przedłuż ważność”. Użytkownik może wybrać taki sam bilet lub zdecydować się na zupełnie inny.

Wszystkie te modyfikacje mają ułatwić klientom PKO BP poruszanie się po wirtualnej rzeczywistości w czasie koronawirusa. - Zwłaszcza teraz w dobie pandemii mobilna bankowość i cyfrowe usługi ułatwiają użytkownikom IKO bezpieczne funkcjonowanie i pomagają zachować dystans społeczny - przyznał Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO BP.

Obserwuj nas w
autor
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie