BiznesINFO.pl Polska i Świat Papier toaletowy znów w zastraszającym tempie znika z półek. Wykupują go na potęgę
Wikimedia Commons, Maurice Flesier, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en [zdjęcie wykadrowane]

Papier toaletowy znów w zastraszającym tempie znika z półek. Wykupują go na potęgę

24 września 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Brytyjczycy masowo wykupują papier toaletowy ze sklepów

Gdy Wielka Brytania ogłosiła wprowadzenie dodatkowych obostrzeń mających na celu przygotowanie kraju na drugą falę pandemii koronawirusa i ograniczenie liczby zachorowań, Brytyjczycy powrócili do schematów zachowań zaobserwowanych już w marcu bieżącego roku - ze względu na wzmożone wykupowanie niektórych towarów ze sklepów konieczne było wprowadzenie ich reglamentacji. jak donosi The Guardian, w ciągu zaledwie tygodnia sprzedaż papieru toaletowego wzrosła aż o 23 proc. Wzmożony popyt na papier toaletowy może wynikać z chęci zabezpieczenia się na czas, gdy ze względu na możliwe zaostrzenia rygoru sanitarnego dostępność tego produktu może być mniejsza - ze względu na nagły wzrost zapotrzebowania lub przerwanie łańcuchów dostaw.

Papier toaletowy może stać się na Wyspach towarem deficytowym

Póki co skala wzrostu sprzedaży produktów pierwszej potrzeby, z których na czoło wysuwa się papier toaletowy, nie jest jeszcze w Wielkiej Brytnaii tak duża jak w marcu, gdy pandemia koronawirusa oraz związane z nią obostrzenia były dla wszystkich nowością. Jednak producenci apelują do Brytyjczyków o rozwagę w wyborach zakupowych i zrezygnowanie z robienia nadmiernych zapasów. Już teraz w celu sprostania wzrostowi popytu na papier toaletowy firmy upraszczają proces produkcji, rezygnując z wytłaczania na papierze niektórych wzorów oraz dostarczając marketom większe opakowania, które są przez konsumentów najbardziej pożądane.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie