Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Pandemia zmieniła nawyki zakupowe Polaków. Kupujemy w innych dniach i godzinach, niż wcześniej
Wiktoria Pękalak
Wiktoria Pękalak 22.03.2022 08:26

Pandemia zmieniła nawyki zakupowe Polaków. Kupujemy w innych dniach i godzinach, niż wcześniej

Zakupy Polaków zupełnie inne niż w ubiegłym roku. Jak zmieniły się nasze zwyczaje zakupowe
Pexels

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak w czasie epidemii zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków

  • Kiedy najczęściej robimy zakupy

  • Jak często chodzimy do sklepów

Zakupy w dobie epidemii

Zwyczaje zakupowe Polaków w czasie epidemii zmieniły się diametralnie. Mimo że wciąż dniem, w którym Polacy najchętniej wybierają się do sklepów, jest sobota, dane firmy Listonic pokazują, że jesteśmy świadkami nowego trendu - zaczęliśmy częściej robić zakupy w środku tygodnia.

Dane aplikacji Listonic, która służy do sporządzania list zakupów, pokazują, że w ubiegłym roku w realiach epidemii zakupy zaczęliśmy częściej robić także we wtorek. Wskazują na to tworzone przez użytkowników listy zakupów i dodawane produkty, podaje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Zakupy zmieniły swój charakter w związku z wprowadzanymi przez rząd obostrzeniami, które nakładały na sklepy ograniczenia, takie jak godziny dla seniorów, czy limity osób, które mogą jednocześnie przebywać w budynku.

W ubiegłym roku liczba użytkowników aplikacji Listonic wzrosła o 31 proc. Tym samym liczba tworzonych list zakupów wzrosła o 47 proc. r/r, a dodawanych produktów o 45 proc. r/r.

Z danych aplikacji wynika jednak, że zakupy robimy mniejsze, ponieważ liczba artykułów zamieszczanych na poszczególnych spisach zmalała o 0,32 produktu, podaje portal.

Zakupy najchętniej robiliśmy wtedy, kiedy nie można było ich robić

Jak pokazują dane firmy Listonic, Polacy sporządzali najwięcej list zakupowych w okresie przedświąecznym - przygotowując się do świąt i w czasie, w którym wprowadzane były najsurowsze obostrzenia.

List zakupów zatytułowanych hasłem „świąteczne” było o  64 proc. więcej względem ubiegłego roku. Ponadto pojawiło się na nich o 75 proc. r/r więcej produktów, a średnia liczba towarów na listę w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła o 1,38 produku.

[EMBED-11]

Staliśmy się mniej ostrożni

Dane firmy Listonic wskazują, że im dłużej trwała pandemia, tym mniej przejmowaliśmy się zakażeniami. Pokazują to również listy zakupów, których w październiku robiliśmy więcej, jednak liczba kupowanych przez nas produktów była mniejsza.

Mimo że to sobota w dalszym ciągu jest dniem, w którym zakupy robimy chętniej, dane firmy pokazują, że coraz częściej planujemy wyjścia do sklepów w środku tygodnia. Największe wzrosty widoczne są we wtorek  (+39 proc. r/r) i poniedziałek o (+35 proc. r/r).

Tę wzmożoną aktywność w środku tygodnia tłumaczy się tym, że osoby pracujące w trybie zdalnym mają więcej okazji ku temu, by zakupy robić także w środku tygodnia .Oprócz tego warto nadmienić, że Biedronka i Lidl najczęściej ogłaszają promocje właśnie we wtorki lub czwartki.

Tagi: Zakupy