BiznesINFO.pl Finanse Orange musi zwrócić pieniądze, nawet byłym klientom. Wyjaśniamy, komu i za co przysługuje rekompensata
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Orange musi zwrócić pieniądze, nawet byłym klientom. Wyjaśniamy, komu i za co przysługuje rekompensata

1 października 2023
Autor tekstu: Olgierd Maletka

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Orange Polska ma zwrócić pieniądze swoim klientom. Chodzi o pobieranie dodatkowych opłat za połączenia z infoliniami i za diagnozę techniczną. - Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami, o ubieganie się o zwrot środków od Orange - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Orange pod lupą UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której zakwestionował dwie praktyki stosowane wobec klientów przez Orange Polska. Pierwszą z nich było pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile, również w sytuacji, gdy konsument korzystał z oferty, w której ma darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych. Urząd wyjaśnia, że opłaty pobierane były nie tylko za faktyczny czas połączenia z konsultantem, ale również m.in. za czas oczekiwania na takie połączenie. Prezes UOKiK zakwestionował również pobieranie opłat w wysokości 49 zł za diagnozę , czy doszło do zgłaszanego w reklamacji przez konsumenta uszkodzenia i która ze stron przyczyniła się do jego powstania.

Dziesiątki tysięcy złotych dla pracowników. Efekt zamknięcia polskiego browaru.

Znana sieć handlowa pożegna się z Polską. 212 sklepów idzie na sprzedaż

Orange ma zwrócić opłaty

UOKiK poinformował, że znany operator ma zwrócić koszty za połączenia z infolinią klientom , korzystającym z ofert Orange i nju, którzy: dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.; zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.; w czasie kontaktu z infolinią posiadali pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe; nie złożyli reklamacji w zakresie kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź. Na tym jednak nie koniec, bo Orange ma również przestać pobierać opłaty za usługę serwisową i zwrócić pobrane opłaty w wysokości 49 zł lub jej wielokrotności.

Alarm dla klientów polskich banków. Jeżeli zobaczysz ten kod, nic z nim nie rób.

Trzeba wypełnić specjalny formularz

Rekompensata ma przysługiwać konsumentom, którzy: od 7 czerwca 2022 r. do dnia zaprzestania pobierania opłaty zapłacili za diagnozę uszkodzenia (jeśli ponieśli ten koszt więcej niż jeden raz, otrzymają wielokrotność 49 zł); nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za diagnostykę.

Obecni klienci Orange i nju będą mogli wypełnić specjalny formularz dostępny przez trzy miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej spółki. Osoby, które nie wypełnią formularza również otrzymają zwrot pieniędzy . Zapłacą mniej za rachunek lub dostaną doładowanie konta.

- Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy już w marcu 2023 roku . Pozostałe zobowiązania zrealizujemy zgodnie z harmonogramem - powiedział w rozmowie z PAP rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński.

Aleksandra dostała 100 tys. zł od Biedronki. Wiele osób wciąż nie słyszało o tej akcji
Obserwuj nas w
autor
Olgierd Maletka

Olgierd Maletka

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie