Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Turystyka > Ruszyły wypłaty odszkodowań. Na pieniądze czeka 19 tys. klientów Neckermanna
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 03.10.2019 02:00

Ruszyły wypłaty odszkodowań. Na pieniądze czeka 19 tys. klientów Neckermanna

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Odszkodowanie dla klientów Neckermanna

Ubezpieczyciel poinformował, że we wtorek 1 października zostały zwrócone koszty za niewykorzystane wycieczki pierwszym poszkodowanym - informuje portal next.gazeta.pl. Dyrektor polskiego oddziału towarzystwa ubezpieczeniowego Tomasz Frączek prosi pozostałe osoby ubiegające się zwrot o cierpliwość i spokój. Klientów upadłego biura podróży, którzy nie mogli pojechać na wykupione wakacje jest łącznie ponad 19 tysięcy.

Na odszkodowanie trzeba poczekać

Zgodnie z obowiązującymi przepisami od momentu złożenia wniosku o zwrot kosztów do momentu wypłaty odszkodowania mogą minąć 2 miesiące. 30 dni przysługuje na rozpatrzenie zgłoszenia i tyle samo na wypłatę środków.

Towarzystwo ubezpieczeniowe poinformowało, że w ciągu ostatnich 3 dni konsultanci odebrali prawie 4 tysiące telefonów od klientów upadłego biura podróży.

Odszkodowanie - jak je uzyskać

Wszystkie osoby, które zapłaciły za wycieczki z biurem Neckermann Polska (bądź wpłacili zaliczkę), a nie udały się na nie w wyniku bankructwa biura, mogą się zgłaszać do towarzystwa ubezpieczeniowego Allianz Partners (gwarant Neckermanna) po odszkodowanie. W celu uzyskania zwrotu środków klienci powinni się skontaktować z firmą telefonicznie pod numerem +48 22 563 11 00 lub mailowo pod adresem [email protected].

Piotr Krawczyk, dyrektor pionu operacyjnego, prosi klientów o wypełnianie dodatkowego wniosku na stronie ubezpieczyciela. - Dla klientów, którzy zgłaszają do nas roszczenia, w związku z odwołaniem podróży, przygotowaliśmy specjalny on-linowy formularz. Każdy klient, który do nas zadzwonił lub wysłał maila z dokumentami, otrzymuje indywidualny link. Po otwarciu i wypełnieniu niezbędnych pól wystarczy wcisnąć klawisz ‘zapisz’ i formularz automatycznie przekazywany do Allianz Partners. Przyśpiesza to proces likwidacji szkód, a my możemy sprawniej dokonywać zwrotów - czytamy w komunikacie.

Odszkodowanie na pewno zostanie wypłacone

W sytuacji, gdy biuro podróży bankrutuje, w pierwszej kolejności uruchamiana jest jego gwarancja ubezpieczeniowa. To właśnie z niej pokrywane są koszty pomocy osobom, które upadek biura spotkał w trakcie wyjazdu, jak i tym, którzy oczekują na zwrot z powodu niezrealizowania wycieczki. Jeśli środki z polisy by się skończyły, resztę pieniędzy musi wypłacić Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Teoretycznie, jeśli i tej instytucji zabrakłoby środków na sfinansowanie wszystkich wypłat, to ma możliwość pozyskania ich od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Sytuacja, w której klienci nie otrzymują odszkodowania jest niemożliwa.

Neckermann Polska zgłosił wniosek o upadłość parę dni po tym, gdy właściciel spółki, Thomas Cook, najstarsze biuro podróży na świecie ogłosiło bankructwo.