BiznesINFO.pl Handel Kaufland wprowadził niebieskie paragony. W Lidlu też mają się pojawić
Marek BAZAK/East News

Kaufland wprowadził niebieskie paragony. W Lidlu też mają się pojawić

25 kwietnia 2021
Autor tekstu: Kamila Jeziorska

Kaufland zdecydował się na wprowadzenie niebieskich paragonów. Jak się okazuje, zmiany dotyczą całej grupy Schwarz, dlatego podobne zmiany czekają także sklepy Lidl.

Eko-paragon w Kauflandzie

Grupa Schwarz, w której skład wchodzi m.in.: Kaufland i Lidl od pewnego czasu wprowadza w schemat swojego funkcjonowania ekologiczne rozwiązania. Jednym z nich jest wprowadzenie na przełomie lutego i marca szaro-niebieskich paragonów.

Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, rozwiązanie będzie funkcjonować nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Czym są niebieskie paragony i dlaczego są ważne dla eko-polityki grupy Schwarz?

Kaufland zachwala swoje niebieskie paragony. Sieć sklepów w komunikacie podkreśla, że jest to papier termiczny i pochodzący z odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Klienci mogą być spokojni o ewentualne blaknięcie paragonu, bowiem jest on na nie odporny.

Co więcej, paragon Kauflandu jest produkowany bez chemicznych dodatków i wybielaczy. Niemiecki dyskont podkreśla, że jest on wręcz innowacyjny.

Podobne zmiany w Lidlu

Paragony produkowane na niebiesko-szarym papierze nie zostały wprowadzone we wszystkich sklepach. Jak przyznaje cytowana w komunikacie Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Kauflandzie, jest to program pilotażowy.

Nie ulega wątpliwości, że niebieskie paragony będą stopniowo wprowadzane w innych lokalizacjach. Maja Szewczyk przyznaje, że paragony pojawią się także w innych lokalizacjach sklepów grupy Schwarz.

Grupa Schwarz jest jednym z największych sprzedawców detalicznych w Europie. Pod jej skrzydłami znajdują się popularne w Polsce sieci sklepów Lidl i Kaufland. Obecnie grupa Schwarz rozwija swoją działalność w Stanach Zjednoczonych.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Obserwuj nas w
autor
Kamila Jeziorska

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie