BiznesINFO.pl Praca Jak przebiega rozmowa kwalifikacyjna? Podpowiadamy
Biznesinfo.pl

Jak przebiega rozmowa kwalifikacyjna? Podpowiadamy

24 czerwca 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

Jak przebiega rozmowa kwalifikacyjna? Czego można się spodziewać po spotkaniu mającym na celu sprawdzenie czy nadajemy się do pracy? Warto wiedzieć na czym to polega, aby odpowiednio się przygotować.

Jak przebiega rozmowa kwalifikacyjna?

Rozmowa kwalifikacyjna nie musi być przerażającym doświadczeniem. Jest to dobra okazja zarówno dla ciebie, jak i dla pracodawcy, aby zdecydować, czy pasujesz na te stanowisko pracy. Takie spotkanie składa się z kilku kluczowych części.

Faza przed rozmową kwalifikacyjną

Zanim przyjdziesz na rozmowę kwalifikacyjną, musisz wykonać kilka niezbędnych kroków, czyli wybrać ofertę pracy i wysłać swoje CV i list motywacyjny. Zdarza się, że po pierwszej akceptacji zgłoszenia kandydata odbywa się rozmowa telefoniczna z osobą rekrutującą, po której można zostać zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną. Czuj się pewnie - zaproponowano ci spotkanie, ponieważ pracodawca uważa, że ​​możesz być dobrym pracownikiem!

Początek spotkania

Rozmowy kwalifikacyjne zazwyczaj mają miejsce w siedzibie firmy. Po przybyciu możesz zostać poproszony (przez sekretarkę lub innego pracownika), żebyś poczekał, aż osoba rekrutująca będzie gotowa na rozmowę. Większość wywiadów to indywidualne rozmowy z kierownikiem lub przełożonym, z którymi pracowałbyś w firmie. Coraz częściej rozmowę może też prowadzić specjalista HR.

Rozmowa kwalifikacyjna - pytania

Często rozmowa zaczyna się od krótkiego wprowadzenia w specyfikę firmy lub tzw. small talk, czyli np. pytania o dojazd. Następnie osoba rekrutująca będzie chciała dowiedzieć się czegoś więcej od ciebie. Żadna rozmowa nie jest taka sama, chociaż większość specjalistów ds. HR zadaje podobne pytania, np. dlaczego chcesz dostać tę pracę, dlaczego odszedłeś z poprzedniej pracy, jakie są twoje zalety itp.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie