BiznesINFO.pl Finanse PZU chwali się zyskami. Polski gigant kusi inwestorów, klienci także skorzystają
pixabay

PZU chwali się zyskami. Polski gigant kusi inwestorów, klienci także skorzystają

3 kwietnia 2022
Autor tekstu: Joanna Buczyńska

PZU pochwaliło się rekordowymi wynikami. W sprawozdaniu za rok 2021 największa grupa ubezpieczeniowa w Europie Środkowo-Wschodniej wykazała 3,34 mld zysku. To jej rekordowy wynik od roku 2010, czyli od debiutu spółki na GPW.

“Co trzecia złotówka wydawana na polisy ubezpieczeniowe na życie trafia do PZU” - informuje Beata Kozłowska-Chyła, która jest Prezesem Zarządu PZU SA od 12 marca 2020 roku. Zysk przyniósł spółce w dużej mierze sprzedaż ubezpieczeń mieszkań oraz wzrost sprzedaży ubezpieczeń dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Nowa strategia PZU

Analizując przeszłość, prezes PZU, Beata Kozłowska-Chyła, zwróciła uwagę, że wcześniejsza strategia polegająca na wyprzedaży majątku była błędna. Dziś spółka skupia się na zmianach wewnątrz organizacji jak i nowych propozycjach dla klientów. Przyjrzyjmy się planom spółki na kolejne lata.

Działania wewnątrz organizacji mają przynieść oszczędność czasu pracy zatrudnionych pracowników poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji. Segregacja korespondencji e-mailowej, automatyczne odczytywanie danych z dokumentów, pomoc drogowa znaleziona przez robota, to tylko niektóre z kroków technologicznego dostosowania spółki do zmieniającego się otoczenia.

Klienci PZU także skorzystają

Również klienci odniosą korzyści w postaci spersonalizowanych ofert, innowacyjnych modeli sprzedaży i obsługi. Dla 22 milionów klientów w pięciu krajach PZU stanie się kompleksowym doradcą medycznym, dlatego do roku 2024 spółka planuje rozwój sieci placówek ambulatoryjnych oraz prywatnej opieki zdrowotnej. PZU chce również działać na rzecz zapobiegania rozwojom chorób.

Historia PZU sięga 1803 roku, kiedy to na ziemiach polskich powstało pierwsze towarzystwo ubezpieczeń. Grupa PZU S.A. składa się z wielu spółek, w tym dobrze nam znany Alior Bank SA czy Link4. Ponad 200 letnia tradycja, wypracowana i ugruntowana silna marka dostrzeżona przez inwestorów dziś pogrubia portfele inwestycyjne inwestorów giełdowych.

Obserwuj nas w
autor
Joanna Buczyńska

Redaktor prowadząca Biznesinfo

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie