Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Z rachunków klientów schodzi za dużo pieniędzy. Poważna awaria niektórym wyczyściła konta
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 20.11.2019 01:00

Z rachunków klientów schodzi za dużo pieniędzy. Poważna awaria niektórym wyczyściła konta

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Idea Bank dał ciała

Idea Bank ma poważne problemy ze swoim systemem. Klienci banku skarżą się w mediach społecznościowych na awarię - z ich kont znikają za duże sume środków, m.in, przez podwójne zaksięgowanie operacji - informuje next.gazeta.pl. Idea Bank nie należy najpopularniejszych banków, jednak korzysta z niego wielu mikroprzedsiębiorców. W obliczu awarii martwią się, że nie będą mogli zrealizować swoich zobowiązań w terminie. A dziś wypada 20. dzień miesiąca, czyli to ostatni moment na opłacenie podatku za październik.

Klienci są wściekli

Idea Bank wydało tylko lakoniczny komunikat, że faktycznie doszło do awarii systemu i prowadzone są prace naprawcze. Jednak od kilkunastu godzin system nie nie został naprawiony. W środę rano Idea Bank poprosił klientów o cierpliwość i że problem może zostać zlikwidowany w ciągu kilku godzin. Klienci są wściekli.

Idea Bank informuje, że przyczyna awarii została już zdiagnozowana i błąd został już zgłoszony do dostawcy systemu bankowego. Błędne transakcje na rachunkach klientów zostaną skorygowane jeszcze dziś i w następnych dniach będą dokonywane zwroty środków w sposób automatyczny.

Idea Bank nie popisał się w kryzysowej sytuacji. Klienci banku są wściekli. Bank nie wydał żadnego komunikatu, ani na stronie, ani w mediach społecznościowych, jedynie odpowiada na komentarze klientów. Mało tego: klienci zamiast wiadomości o awarii, otrzymują od banku SMS-y z informacją o powstałym zadłużeniu, powstałym w wyniku awarii systemu.

Idea Bank naprawił awarię 

We środę po południu Idea Bank poinformowal media, że awaria została usunięta. "Informujemy, że Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych. Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach." - możemy przeczytać w komunikacie prasowym otrzymanym od banku.