BiznesINFO.pl Eko Sprzedawanie używanych ubrań. Oryginalny pomysł H&M na zysk
Biznesinfo.pl

Sprzedawanie używanych ubrań. Oryginalny pomysł H&M na zysk

11 października 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

H&M inwestuje w sprzedawanie ubrań “z drugiej ręki”

H&M postanowiło stać się firmą bliższą idei dbania o środowisko naturalne i wesprzeć platformę Sellpy za pośrednictwem, której można sprzedawać swoje używane ubrania. Szybko rozwijający się start-up został założony w 2014 roku. Już w ciągu czterech lat zwiększył liczbę swoich pracowników z 3 do aż 500.

H&M zaczął inwestować w Sellpy w 2015 roku. Ostatnia inwestycja odzieżowego giganta dała mu około 70% udziałów w Sellpy, co oznacza, że ​​jest teraz większościowym udziałowcem.

- W przyszłości fajnie będzie pracować jeszcze bliżej H&M. Przy ich wsparciu zainwestujemy w dalszy rozwój, będziemy nadal rozwijać customer experience, a także w przyszłym roku wprowadzimy Sellpy na teren Niemiec - mówi Michael Arnör, współzałożyciel i dyrektor generalny Sellpy. Wsparcie H&M pozwala firmie „wprowadzać innowacje oraz zwiększać świadomość klientów i wdrażać re-commerce”.

Zaś Nanna Andersen, szefowa działu inwestycyjnego H&M, zapewniała, że „ciągle inwestujemy w Sellpy, ponieważ mocno wierzymy w firmę i jej założycieli.

- Sellpy ma unikalny model biznesowy, który doskonale wpisuje się w wizję Grupy H&M - mówiła. W 2018 r. Sellpy zwiększyła sprzedaż o 36% do 117 mln koron szwedzkich (46,5 mln złotych) i jest dziś wiodącą szwedzką firmą zajmującą się e-handlem produktami “z drugiej ręki”.

Co więcej, H&M coraz częściej wprowadza do swoich kolekcji ubrania z recyklingowanych materiałów - np. starych ubrań, czy butelek PET idąc za coraz szerzej panującym na rynku ekotrendem. Modowy potentat ma również w planach wprowadzenie do oferty ubrań z tkanin powstałych w wyniku przetwarzania odpadów po cytrusach.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie