BiznesINFO.pl Handel Wczoraj dobili do 220 sklepów w całej Polsce, a idą po jeszcze więcej. Bierdonce i Lidlowi rośnie konkurencja
flickr/Minale Tattersfield

Wczoraj dobili do 220 sklepów w całej Polsce, a idą po jeszcze więcej. Bierdonce i Lidlowi rośnie konkurencja

16 lipca 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Biedronka ma konkurenta?

Biedronka może niedługo stracić swoją czołową pozycję w Polsce? Jak informuje portalu dlahandlu.pl, sieć supermarketów Spar otworzyła w Polsce dwa nowe sklepy. 15 lipca funkcjonować zaczęły nowe placówki sieci Spar w Józefowie i w Inowrocławiu. Powstanie obu sklepów wiąże się z rebrandingiem wcześniej działających tam placówek sieci Piotr i Paweł. Podobny los spotkał 40% sklepów tej sieci. W powstałych w ten sposób dyskontach można robić zakupy online z dowozem poprzez stronę www.e-spar.com.pl. Na parkingach przed oboma placówkami Spar wydzielono także miejsca potrzebne do realizacji usługi SPAR Drive, polegającej na osobistym odbiorze zamówionego wcześniej przez Internet zamówienia. W Polsce istnieje już 220 sklepów pod szyldem Spar.

Biedronka, Lidl czy Spar?

Już sama nazwa Spar (pochodząca od czasownika "sparen", czyli "oszczędzać") sugeruje, że sieć może wyrosnąć na pełnokrwistego konkurenta dyskontów takich jak Biedronka czy Lidl. Atrakcyjne ceny to nie wszystko. Spar zachęca także szeroką, wielobranżową gamą produktów. - Około 1/3 całego asortymentu sklepu stanowią produkty świeże. W sklepach SPAR nasi klienci znajdą wszystko, czego potrzebują na co dzień – i nie tylko - czytamy na portalu dlahandlu.pl wypowiedź Roba Philipsona, członka zarządu SPAR Group. Czy Biedronka i Lidl mają się czego obawiać? Na razie zasięg sieci Spar pozostaje mocno ograniczony, a jej 220 placówek przy 3000 sklepów Biedronka nie stanowi większego zagrożenia. Jednak prężny rozwój firmy pozwala przypuszczać, że wkrótce znajdzie się ona wśród gigantów rozdających karty na rynku polskich supermarketów.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie