BiznesINFO.pl Finanse Zrobiłeś przelew na zły numer konta? Wyjaśniamy, co zrobić w takim przypadku
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Zrobiłeś przelew na zły numer konta? Wyjaśniamy, co zrobić w takim przypadku

21 sierpnia 2023
Autor tekstu: Olgierd Maletka

Przelewy bankowe są dla wielu z nas codziennością. W sieci możemy łatwo zapłacić za zakupy, książki czy elektronikę, a z roku na rok coraz więcej Polaków płaci rachunki przez Internet. Co zrobić w sytuacji, gdy zrobimy błąd w przelewie?

"Numer rachunku odbiorcy"

Podczas wpisywania numeru konta bankowego w pole "Numer rachunku odbiorcy" nie trudno o pomyłkę. Najprostszym sposobem na zminimalizowanie ryzyka jest skopiowanie tego numeru .

Jednak co w sytuacji, gdy już po wysłaniu przelewu zauważymy, że np. ostatnia cyfra była inna? Interia Biznes podaje, jak należy postępować, żeby odzyskać środki przelane przez pomyłkę na inny numer konta.

Popularny w Polsce bank wprowadza ważne zmiany. Obejmą niemal 7 milionów Polaków

Nieistniejący rachunek bankowy

Rozwiązanie problemu zależy do tego, czy przelew został zlecony na nieistniejący, czy istniejący rachunek bankowy.

Dokonanie przelewu na nieistniejący rachunek bankowy jest najlepszą sytuacją z możliwych. Konto nie istnieje, więc ingerencja pracowników banku nie będzie wymagana. Jeżeli wykonałeś przelew na zamknięte konto, bank od razu odrzuci transakcję , albo zwróci środki w ciągu kilku dni.

Istniejący rachunek bankowy i przelew ELIXIR

W sytuacji, gdy wskutek pomyłki nadawcy przelewu, środki zostały przesłane na istniejący rachunek bankowy, konieczne jest szybkie działanie .

Interia Biznes podaje, że jeśli pieniądze zostały wysłane zwykłym przelewem ELIXIR do innego banku , jest duże prawdopodobieństwo, że po przyjęciu naszego zgłoszenia, pracownik banku zdąży anulować transakcję , a środki nie opuszczą naszego konta.

Co w sytuacji, gdy zleciliśmy przelew natychmiastowy?

Inaczej to wygląda w przypadku zlecenia przelewu natychmiastowego. Jeżeli wpisaliśmy błędny numer konta, pieniądze trafią do rąk zupełnie nieznanej nam osoby . Należy mieć na uwadze, że ich odzyskanie będzie nadal możliwe, ale konieczne jest postępowanie w określony sposób.

1) Należy skontaktować się z pracownikiem banku i zgłosić pomyłkę .

2) Bank ma 3 dni na kontakt z odbiorcą przelewu i poinformowanie go o błędnie zrealizowanej dyspozycji na jego rzecz. Czas na zwrot to 30 dni od momentu zawiadomienia.

3) Jeśli odbiorca przelewu odmówi zwrotu pieniędzy lub przelew nie zostanie zrealizowany w ciągu 30 dni, bank może ujawnić dane odbiorcy płatnikowi, co umożliwia dochodzenie roszczeń w sądzie .

“Bezpieczny kredyt” – fakty i mity. O tych kwestiach nie mówi się głośno
Obserwuj nas w
autor
Olgierd Maletka

Olgierd Maletka

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie