BiznesINFO.pl Turystyka W wakacje możemy nieźle przepłacić, chociaż wcale nie chodzi o paragony ze smażalni
Biznes Info

W wakacje możemy nieźle przepłacić, chociaż wcale nie chodzi o paragony ze smażalni

26 czerwca 2021
Autor tekstu: Kamila Jeziorska

Koronawirus odpuszcza, ludzie przyjmują medykamenty, granice powoli się otwierają, a Polacy wyjeżdżają na wakacje. Choć część z nas urlop spędzi w rodzimych kurortach, pozostali muszą uważać, bowiem za granicą mogą wpaść w pułapkę zasięgu.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie opłaty mogą dosięgnąć Cię za granicą

  • Jak ich uniknąć

Wakacje w pułapce opłat

O sprawie wysokich opłat za roaming w Unii Europejskiej informuje portal money.pl, do którego napisała czytelniczka tuż po swoich wakacjach w Tunezji. Kobieta opowiada, że nie korzystała z telefonu na wyjeździe, a otrzymała rachunek na kwotę 150 zł. Złożyła reklamację, ale ta została odrzucona.

W krajach Unii Europejskiej obowiązuje zasada "roaming jak w domu", czyli płacimy tam tyle, ile u operatora w swoim kraju. Roaming nie znika, a jego różnicę płacą operatorzy w ramach porozumień międzynarodowych.

Money.pl tłumaczy, że w przypadku krajów UE również można w łatwy sposób się naciąć na koszty. Wystarczy znaleźć się w kraju granicznym Wspólnoty, a nasz telefon ściągnie zasięg z drugiego państwa.

Z kolei czytelniczka portalu znalazła się poza UE, dlatego koszty za wykonywanie i odbieranie połączeń, wysyłanie SMS-ów będą wyższe. Kobieta przyznaje, że skorzystała w tym czasie z internetu.

Wakacje z internetem

Żeby uniknąć podobnych sytuacji należy sprawdzić cenniki roamingu u swojego operatora. Te powinny znaleźć się na jego stronie internetowej, w biurze obsługi klienta lub na infolinii. W momencie, gdy są wysokie należy poszukać innego rozwiązania.

Warto jest wyłączyć wszelkie transmisje danych w telefonie na czas wyjazdu, a jeśli internet będzie nam potrzebny, poprosić o hasło do wi-fi w hotelu. Możemy również skorzystać z oferty tamtejszego operatora tak, aby w stu procentach uniknąć problemów

W przypadku, gdy wrócimy do kraju, a operator sieci naliczy opłaty, możemy złożyć reklamację - przestrzega portal. Jednakże w wielu przypadkach nie zostają one uznane i wynikają z winy klienta oraz nieznajomości jego przepisów.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z namiwysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Obserwuj nas w
autor
Kamila Jeziorska

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie