BiznesINFO.pl Handel W Niemczech z półek znika Nutella i Pepsi. Nie klienci je wykupują, problem jest bardziej złożony
Pixabay

W Niemczech z półek znika Nutella i Pepsi. Nie klienci je wykupują, problem jest bardziej złożony

10 grudnia 2021
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Niemiecki lider sprzedaży detalicznej sieć Edeka wycofuje z asortymentu towary należące do koncernu PepsiCo. Wszystko przez niezbyt udane negocjacje. Problem może szybko przenieść się także do Polski.

Niemiecka Edeka zdecydowała się na usunięcie ze sprzedaży niemal wszystkich towarów, które zostały wyprodukowane przez PepsiCo., pisze dzisiaj dlahandlu.pl. Wszystko za sprawą sporu, który wywiązał się pomiędzy europejskim sojuszem potężnych sieci handlowych a amerykańskim gigantem produkującym słodkie napoje i przekąski, w tym Pepsi Colę i Nutellę.

Epic Partners stawia warunki

Epic Partners, bo o nim mowa, zrzesza w swoich szeregach wielkie sieci handlowe. W jego skład oprócz Edeki wchodzą: Picnic, Biedronka, Jerónimo Martins, Migros, ICA i Magnit.

Właśnie fakt obecności w Epic Partners Biedronki, może doprowadzić do przeniesienia problemu także na polską scenę handlową już w niedalekiej przyszłości.

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze

Głównym powodem sporu pomiędzy producentami a sklepami są ceny, a konkretniej kto ma zapłacić za rosnące ceny surowców, pracy, inflacji i podatków, które podwyższają ceny produktów.

Epic Partners oczekuje, że producenci wezmą na siebie część kosztów, w przeciwnym razie, to oni będą musieli zapłacić więcej za produkty, co skutkuje wyższą ceną dla klienta. Wszak na końcu koszt zawsze przenoszony jest na klienta. Sklepy zrzeszone w Epic Partners chcąc zachować w swoich sklepach niższe ceny miałyby zbyt małą marżę na produkcie. Jednak jeśli to PepsiCo. sprzeda taniej, to z kolei ona mniej zarobi i produkcja się nie opłaca. Mamy więc pat.

Czas pokaże jak rozwinie się sytuacja, niewykluczone jednak, że spór powstrzyma dopiero spowolnienie wzrostu inflacji, która doskwiera obecnie nie tylko Polakom, ale większości Europejczyków.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie