BiznesINFO.pl Polska i Świat Polkomtel skarcony przez UOKiK. Musi oddać pieniądze klientom za "SMS-y premium"
Bicanski / pixnio.com, CC0

Polkomtel skarcony przez UOKiK. Musi oddać pieniądze klientom za "SMS-y premium"

3 czerwca 2021
Autor tekstu: Kamila Jeziorska

UOKiK zobowiązał Polkomtel do usunięcia nieprawidłowości związanych z SMS-ami premium i wypłaty rekompensaty konsumentom. UOKiK zobowiązał Polkomtel do wprowadzenia zmian, które wyeliminują takie praktyki.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Za jakie praktyki został ukarany Polkomtel

  • Do czego UOKiK zobowiązał Polkomtel

UOKiK ukarał Polkomtel

UOKiK poinformował, że abonenci Polkomtel od dłuższego czasu zgłaszali skargi na usługi "Czat Towarzyski" i "Subskrypcje premium MT". Byli oni informowani o przepełnionej skrzynce telefonicznej i aby ją odblokować, namawiani byli do wysłania smsa pod wskazany numer.

Polkomtel oferował płatne rozmowy towarzyskie z centrum operatora. UOKiK informuje, że część klientów nie miała pojęcia o uruchomieniu płatnej usługi.

Prezes Urzędu, Tomasz Chróstny w wypowiedzi poinformował o znalezionych nieprawidłowościach w sprawie Polkomtelu. Spółka otrzymywała informacje o nieprawidłowościach, ale nie weryfikowała zgłoszeń. Co więcej, Polkomtel nie miał pełnej świadomości na temat tego, jakie firmy realizowały dodatkowe świadczenia w ramach poszczególnych serwisów.

UOKiK nakazał zmiany Polkomtel

Polkomtel został zobowiązany przez UOKiK do usunięcia naruszeń i wprowadzenia takiego sposobu działań, który ma zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Polkomtel ma także wypłacić rekompensaty poszkodowanym.

"Rekompensaty dotyczą zarówno obecnych, jak i byłych abonentów Polkomtelu, spółka powiadomi ich o możliwości wyboru sposobu zwrotu" - informuje UOKiK i dodaje, że dotyczy to reklamacji złożonych między 1 stycznia 2015 r. a 16 lipca 2020 r.

Decyzja prezesa UOKiK obowiązuje od 28 maja 2021 r.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Obserwuj nas w
autor
Kamila Jeziorska

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie