BiznesINFO.pl Finanse Będziemy płacić nowy podatek. Rząd chce sięgnąć unijnego poziomu
Biznesinfo.pl

Będziemy płacić nowy podatek. Rząd chce sięgnąć unijnego poziomu

5 grudnia 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

Podatek dla turystów również w Polsce

Podatek turystyczny ma wkrótce pojawić się również w Polsce. Śladem innych europejskich krajów chce go wprowadzić minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

– Pochodzę z Krakowa, któremu turystyka rocznie przynosi 12 proc. przychodów. Teraz mam bliski związek z Poznaniem. Oba miasta doświadczają tego, że Polska stała się krajem weekendowej turystyki, lekkiej, łatwej i przyjemnej, choć kosztownej dla miast, które muszą nie tylko przygotować ofertę, ale też utrzymać porządek. Jestem zwolenniczką wprowadzania tzw. podatku turystycznego, takie rozwiązanie jest stosowane w całej UE – wyjaśniała w rozmowie z “Pulsem Biznesu” Emilewicz.

Podatek turystyczny możemy spotkać w większości dużych miast w Europie, które są celem odwiedzin turystów. Zobowiązani do jego zapłaty są podróżni między innymi w Barcelonie, Kolonii, Rzymie oraz całej Grecji. Od 2018 roku każdy turysta w tym kraju, niezależnie od miejscowości, musi zapłacić podatek turystyczny zatrzymując się  w hotelu, apartamencie lub kwaterze prywatnej. Za pewnie podobnie sprawa ma wyglądać w Polsce. Wybierając się na wczasy na terenie naszego kraju będziemy musieli o tym pamiętać, tak jak w przypadku wakacji zagranicą.

Kolejne rewolucje podatkowe

To nie jedyna zmiana w podatkach. Jak informowała Jadwiga Emilewicz, ministerstwo pracuje też nad wprowadzeniem estońskiego CIT-u, czyli formy opodatkowania zysków, która przesuwa jakikolwiek podatek na czas wyciągania tych zysków z firmy.

– Drugie rozwiązanie, które analizowaliśmy, jest stosowane u azjatyckich tygrysów: to premia za rozwój. Jeśli zysk firmy jest np. o 5 proc. wyższy, niż rok wcześniej, to od różnicy płaci niższy podatek – powiedziała "Pulsowi Biznesu” Emilewicz.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie