BiznesINFO.pl Handel Nie tylko Netto, Tesco przejąć może także inna znana marka. Wielu z was robi u niej zakupy niemal codziennie
https://wikipedia.org/Omen600606

Nie tylko Netto, Tesco przejąć może także inna znana marka. Wielu z was robi u niej zakupy niemal codziennie

8 lipca 2020
Autor tekstu: Kamila Jeziorska

Lidl przejmie Tesco?

Niemiecki tygodnik "Lebensmittel Zeitung" informuje, że grupa Tesco może wycofać się z rynku Europy Wschodniej, czyli Czech, Słowenii i Węgrzech. Analitycy z giełdy London Stock Exchange przewidują, że nabywcą sklepów mogłaby być Grupa Schwarz, właściciel Kaufland i Lidla. Do redakcji "LZ" docierają, że Ken Murphy, przyszły prezes Tesco Plc ma dokładnie zweryfikować funkcjonowanie i przyszłość Tesco w Europie Środkowej.

Tesco nie potwierdziło tych pogłosek, ale przypomnijmy, że sieć co roku analizuje wyniki poszczególnych segmentów swojego zagranicznego biznesu i weryfikuje plany rozwojowe. Przypomnijmy, że prezes Dave Lewis przez lata dementował plotki na temat wycofania Tesco z Polski, a finalnie złe wyniki finansowe i brak perspektyw rozwoju w naszym kraju, zmusiły go do podjęcia innej decyzji.

Tesco pod szyldem Lidla?

Tesco w swoim komunikacie o wycofaniu się z Polski powiedziało, że zamierza skupić się na działalności w innych krajach. Oznaczałoby to, że sieć nie chce wycofywać się z regionu w stu procentach. Eksperci podchodzą do tej teorii bardziej sceptycznie i podkreślają, że Tesco kończy swoją działalność także na innych rynkach zagranicznych. W marcu tego roku firma wycofała się z chińskiego rynku, a w lutym to samo zrobiła w Tajlandii. Wielu analityków podkreśla, że firma chce skoncentrować się na swoim rodzimym rynku, ale na nim od lat moszczą się Lidl i Aldi - przypomina Lebensmittel Zeitung.

Tesco nie ustaje w bojach i wybiera się na wojnę cenową z niemieckimi dyskontami. Brytyjski gigant zapowiada, że ma zamiar zrównać się z siecią Aldi w przypadku cen 500 najważniejszych produktów. Co więcej, Tesco nawet do swoich dostawców zwróciło się z propozycja udzielenia co najmniej 50 proc. rabatów. Inni analitycy traktują to z przymrużeniem oka i mówią, że sprzedaż polskiego biznesu pozwoliła Tesco na zredukowanie długu.

Obserwuj nas w
autor
Kamila Jeziorska

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie