BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Na ten powrót Polska czekała 5 lat. Coca-Cola znów w popularnej sieciówce

25 Września 2019

Autor tekstu:

Paulina Musianek

Udostępnij:

Kaufland załagodził spór z koncernem Coca-Cola i ponownie będzie sprzedawał w swoich sklepach jego napoje. Zarówno jedna firma jak i druga na pewno na tym skorzysta.

Kaufland pogodził się Coca-Colą. Niemiecka sieć handlowa ponownie będzie oferować swoim klientom napoje pochodzące z tego koncernu, nie tylko coca colę, ale również Fuze Tea i Monster. Po kilku latach sporu o warunki handlowe firmy doszły w końcu do porozumienia.

Kaufland kontra Coca-Cola

“Rozstanie się” Coca-Coli i Kaufland nastąpiło w 2014 roku, kiedy to firmy nie mogły dogadać się w sprawie warunków handlowych, jak czytamy na wiadomoscihandlowe.pl. Niemiecka sieć znana jest ze stawiania wymagających warunków swoim partnerom, które pozwalają jej na lepsze pozycjonowanie cenowe na rynku handlowym. Spór gigantów na pewno nie pomógł ani jednemu, ani drugiemu. Kaufland odrzucając tak silną markę naraził się na duże straty w obrotach i lojalności klientów. Zaś dla koncernu Coca-Cola to ewidentna utrata zasięgu - sieć Kaufland posiadająca w Polsce ponad 210 supermarketów generuje niemal 10 mld zł przychodów.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy z półek Kauflanda znikają popularne produkty. W 2012 roku w wyniku również nieudanych negocjacji u niemieckiego sprzedawcy nie można było kupić makaronów, przypraw i przetworów produkowanych przez chorwacką firmę Podravka, a także produktów marki Danone. Jednak już po kilku miesiącach “po cichu” wróciły na jego półki.

Kaufland, należący do niemieckiej grupy Schwarz, znany jest od zawsze jako twardy negocjator. Zyskuje na tym oferując klientów konkurencyjne ceny, jednak jednocześnie naraża się na wycofanie popularnych producentów, a także na kary. W 2011 roku UOHS, czeski urząd ochrony konkurencji, wymierzył mu 13,6 mln CZK kary (ok. 2,3 mln zł) za nadużywanie rynkowej pozycji po sytuacji, kiedy firma m.in. domagała się od dostawców 0,5%. rabatów, jeśli regulowała należności wobec nich w ciągu 30 dni.

Kaufland, należący do niemieckiej grupy Schwarz, znany jest od zawsze jako twardy negocjator. Zyskuje na tym oferując klientów konkurencyjne ceny, jednak jednocześnie naraża się na wycofanie popularnych producentów, a także na kary. W 2011 roku UOHS, czeski urząd ochrony konkurencji, wymierzył mu 13,6 mln CZK kary (ok. 2,3 mln zł) za nadużywanie rynkowej pozycji po sytuacji, kiedy firma m.in. domagała się od dostawców 0,5%. rabatów, jeśli regulowała należności wobec nich w ciągu 30 dni.

Podobne artykuły

BiznesInfo

Polska i świat

Katastrofa samolotu w Lubuskim. Nieoficjalnie: nie żyje jeden z najbogatszych Polaków

Czytaj więcej >
pixabay, kasjanf

Polska i świat

Czy Centralny Port Komunikacyjny nie zostanie wybudowany? Horała: Tylko w trzech przypadkach

Czytaj więcej >
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polska i świat

Za wykroczenie skarbowe kara nawet 14 tys. zł. Nowe prawo już obowiązuje

Czytaj więcej >
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polska i świat

Jak przekonać seniorów do późniejszego przejścia na emeryturę? Rząd ma plan i nie zawaha się go użyć

Czytaj więcej >
Jochen Tack/EAST NEWS

Polska i świat

Koronawirus na polu szparagów w Niemczech. Polacy pilnowani przez ochronę

Czytaj więcej >
Fot. Piotr Molecki/East News, Warszawa, 04.05.2021. 29. posiedzenie Sejmu IX kadencji. Na nadzwyczajnym posiedzeniu Sejm zajmowal sie rzadowym projektem ustawy ws. ratyfikacji zasobow wlasnych Unii Europejskiej. N/z: minuta ciszy dla Bronislawa Cieslaka

Polska i świat

Sondaż parlamentarny. KO z najgorszym wynikiem w historii, PiS wygrywa

Czytaj więcej >