BiznesINFO.pl Polska i Świat ING z ogromną awarią. Klienci odcięci od własnych pieniędzy
Zofia Marek Bazak/East News

ING z ogromną awarią. Klienci odcięci od własnych pieniędzy

18 czerwca 2021
Autor tekstu: Maria Glinka

ING mierzy się z potężną awarią. Klienci mają poważne problemy z dostępem do środków zgromadzonych na kontach. Utrudnienia pojawiły się zarówno w bankowości elektronicznej, jak przy korzystaniu z kart płatniczych.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Kiedy wpłynęły pierwsze zgłoszenia w sprawie problemów

  • Do jakich funkcji klienci ING nie mają dostępu

  • Które usługi działają bez zakłóceń

ING z problemami. Klienci stracili dostęp do bankowości internetowej

ING rozpoczyna weekend od awarii. Pierwsze problemy z bankowością elektroniczną pojawiły się w piątek 18 czerwca około godziny 8:50. Z komunikatu banku na Twitterze wynika, że nie działa system Moje ING oraz Moje ING mobile.

Jednak brak dostępu do bankowości elektronicznej i mobilnej to nie jedyne problemy klientów ING. Bank poinformował, że w związku z awarią mogą pojawić się także trudności z wpłacaniem i wypłacaniem gotówki.

Awaria w ING uniemożliwia także płacenie kartą w internecie . Korzystanie z Blika również jest czasowo niedostępne.

Nie wszystkie usługi w ING są wyłączone

Business Insider Polska podaje, że mimo awarii niektóre usługi działają bez zakłóceń. ING zapewnia, że klienci w dalszym ciągu mogą sprawdzić stan swojego konta. Utrudnienia systemowe nie wpływają także na zlecanie przelewów i płatności kartą w sklepie stacjonarnym.

Co z klientami modułu Makler i aplikacji Makler mobile? Każdy, kto złoży dyspozycję telefoniczną zostanie przez ING obciążony taką samą opłatą, jakby robił to za pośrednictwem internetu.

Użytkownicy, którzy próbują zalogować się do aplikacji Moje ING otrzymują automatycznie wygenerowaną informację. „W tej chwili niektóre funkcje nie działają. Możesz jednak sprawdzić stan konta lub zrobić przelew w aplikacji po zalogowaniu” , czytamy w komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Awaria dotknęła wszystkich, bez względu na miejsce zamieszkania

Tuż przed godziną 12:00 ING przekazał, że ING Business i aplikacja mobilna dla użytkowników biznesowych działają już prawidłowo. Jak na razie nie wiadomo, kiedy pozostali klienci mogą spodziewać się usunięcia awarii, ponieważ cały czas trwają prace. Dotychczas do ING wpłynęło ponad 1,2 tys. zgłoszeń w sprawie awarii.

Portal dobreprogramy.pl donosi, że usterka obejmuje cały kraj. Jednak najwięcej zgłoszeń w sprawie problemów wpłynęło z Katowic, Krakowa, Warszawy, Łodzi i Wrocławia.

To już druga poważna awaria ING w ostatnim czasie. Z podobnymi problemami klienci zmagali się 6 maja. Tuż po majówce nie mogli zalogować się do aplikacji ING, a kontakt z infolinią był znacznie utrudniony.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Obserwuj nas w
autor
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie