IKEA otwiera nowy rok wraz z sezonem jesienno-zimowym. Debata „Domy przyszłości – relacje a innowacje"
![EN 01495580 0327](https://images.iberion.media/images/1920/S_Cki_S_Xx_Yq6kq_Yf_HF_0_Nmma_EN_01495580_0327_9a26d4e430.jpg)
Początek nowego roku w IKEA od zawsze był wyjątkową okazją. Przez 70 lat marka co roku świętowała go wydaniem kolejnego egzemplarza kultowego Katalogu. Od kilku lat IKEA pisze nowy rozdział, w którym wciąż najważniejsze jest życie w domu i odpowiedź na realne potrzeby ludzi. W związku z tym 13 września w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się debata IKEA pt. „Domy przyszłości – relacje a innowacje”.
Początek roku 2023 w IKEA był okazją do spotkania, w trakcie którego eksperci dyskutowali m.in. o tym jak będzie zmieniał się dom oraz jak wpływają na niego aktualne zmiany społeczne, ekonomiczne i geopolityczne. Paneliści rozmawiali o swoim podejściu do domu w kontekście własnych czterech kątów, sąsiedztwa i planety. Wśród nich znalazł się prof. Radosław Markowski – Profesor nauk społecznych, Natalia Olszewska – Współzałożycielka Impronty, Specjalistka od zastosowania neuronauk w architekturze, Anna Cybulska – Dyrektorka ds. Projektowania wnętrz i rozwoju rynku wnętrzarskiego w IKEA, Katarzyna Piwowarczyk – Dyrektorka ds. Marketingu w IKEA, a także Agata Czachórska – Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA.
Marka chcąc docierać jeszcze lepiej do swoich klientów, dokładnie przygląda się problemom oraz wyzwaniom, z którymi się mierzą oraz oferuje im różne możliwości dopasowane do ich potrzeb. IKEA od lat bada rynek i odwiedza domy, w tym również Polaków, by dowiedzieć się, co jest dla nich ważne w domowym życiu. Dzięki temu dzisiaj wiemy, że słowo „dom” przez ostatnie lata zyskało na znaczeniu – to już nie tylko nasi najbliżsi i wnętrza. Dzisiaj patrzymy na niego także przez pryzmat naszego najbliższego otoczenia – społeczności oraz planety. Kryzysy i ludzkie tragedie, takie jak pandemia COVID i wojna tuż za naszą granicą sprawiły, że otworzyliśmy się na sąsiadów. Na małej przestrzeni szukamy rozwiązań, dzięki którym możemy żyć zarówno wspólnie, jak i oddzielnie, mając jednocześnie miejsce do pracy, nauki oraz tworzenia więzi. W związku z potrzebą wielofunkcyjności wyraźnie obserwujemy wydzielenie strefy produktywnej i strefy relaksu w naszych domach.
Mimo tak wyraźnego wpływu domu na samopoczucie – przeciętne miesięczne wydatki na buty i odzież na 1 osobę w gospodarstwach domowych stanowią 4,4% wydatków ogółem, a na wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego poświęcamy 5,6%, czyli niewiele więcej (do tej kategorii wlicza się także elektronika i AGD). IKEA wierzy, że to jak mieszkamy, ma wpływ nasze samopoczucie, a 34% Polaków w Raporcie „Życie w domu 2021” zgodziło się z tym stwierdzeniem. Dlatego też marka stale pracuje nad funkcjonalnymi, dobrze zaprojektowanymi rozwiązaniami, aby uczynić życie wielu ludzi na świecie lepszym. Pamięta przy tym o środowisku i przystępności cenowej, wpisując każdy ze swoich produktów w zasady Demokratycznego Wzornictwa. Tworzy produkty o pięknym wzornictwie, funkcjonalności – takie, które są zrównoważone, dobrej jakości i w przystępnej cenie, ponieważ każdy powinien mieć dostęp do dobrych artykułów wyposażenia domu.
Świat nieustannie się zmienia, dlatego musimy dostosowywać naszą rzeczywistość, dom i nawyki. Coraz uważniej patrzymy na to jak żyjemy, chcąc robić to w sposób bardziej przyjazny planecie. IKEA chciałaby ułatwiać podejmowanie rozsądniejszych i zdrowszych wyborów, poprzez pokazanie jak w prosty sposób można zmienić
swoją przestrzeń, aby czuć się w niej dobrze i bezpiecznie. A jaki sobie stawia cel? Do 2030 IKEA chce zainspirować i umożliwić ponad miliardowi ludzi lepsze codzienne życie w granicach możliwości planety. Oprócz tego, w 2030 roku IKEA chce osiągnąć pozytywność klimatyczną i być biznesem w pełni cyrkularnym.
Warto zapamiętać: cztery razy w roku (w lipcu, październiku, styczniu i kwietniu) IKEA wprowadza do asortymentu nowości. W każdym sezonie roku można także liczyć na limitowane kolekcje, które są oryginalne, projektowane przy współpracy i zaangażowaniu rzemieślników, artystów, znanych marek, a nawet pasjonatów np. gamerów czy miłośników zwierząt.
Więcej informacji o nowościach i planach IKEA na nowy rok na IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA.
![Lidl](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_26_T100317_929_9988636542.png)
![panel dyskusyjne, ESG](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_22_T181604_609_e47a2dc7ce.png)
![Zasiłek pogrzebowy](https://images.iberion.media/images/origin/legislacja_zasilek_pogrzebowy_58a8d289b4.jpg)
![Sklep Action](https://images.iberion.media/images/origin/Sklep_Action_f553e4a876.png)
![dworzec główny](https://images.iberion.media/images/origin/pkp_7918cddab1.jpg)
![haker](https://images.iberion.media/images/origin/pexels_mikhail_nilov_6964348_1_b4310ba88d_edf66c3003_d0f8437579.jpg)
![ZUS, pieniądze](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_25_T152923_309_32f3b6727e.png)
![UE](https://images.iberion.media/images/origin/Santeri_Viinamaeki_Steven_Lek_Wikimedia_d9a7512cf4.jpg)
![Listwa kontaktowa](https://images.iberion.media/images/origin/Listwa_kontaktowa_5435dd0e29.png)
![paszport](https://images.iberion.media/images/origin/passport_e0ad28b5ef.jpg)
![budowa](https://images.iberion.media/images/origin/EN_01564524_0017_6691a02e73.jpg)
![Agnieszka Dziemianowicz-Bąk](https://images.iberion.media/images/origin/dziemianbka_274b1d48b8.jpg)
![Praca](https://images.iberion.media/images/origin/praca_926617d63a.jpg)
![Lidl](https://images.iberion.media/images/origin/Lidl_2_31287888b1.jpg)
![sklep](https://images.iberion.media/images/origin/sklep_b3b7f70f50.jpg)
![jedzenie, sklep](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_26_T084733_058_d79297095b.png)
![Biedronka](https://images.iberion.media/images/origin/Biedronka_f9493a3c5d.png)
![Biedronka](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_23_T203338_621_0269193f62.png)
![Biedronka](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_23_T193910_998_73fafbc76d.png)
![Biedronka](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_23_T161657_655_da0219ae91.png)
![Biedronka/Lidl](https://images.iberion.media/images/origin/biedronkalidl_97e87c65c1.jpg)
![sklep](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_23_T151517_901_954e1fc0d9.png)
![Lidl Wittchen](https://images.iberion.media/images/origin/lidlwittchen_80dd3f1040.jpg)
![Alkohol na stacjach benzynowych; badanie CBOS](https://images.iberion.media/images/origin/alkohol_na_stacji_benzynowej_38a91bce00.jpg)
![Łazik marsjański](https://images.iberion.media/images/origin/Mars_fot_NASA_F_Lickr_NASA_screen_X_4be9dea17c.png)
![Rak szyjki macicy, rak](https://images.iberion.media/images/origin/Co_roku_z_powodu_tego_raka_umiera_1600_Polek_9631c7e88a.jpg)
![Był sobie kot](https://images.iberion.media/images/origin/Byl_sobie_kot_d3edad37dc.jpg)
![wypadek](https://images.iberion.media/images/origin/km_psp_gdansk_4e2e73bd00.jpg)
![Dagmara Kaźmierska, Jacek](https://images.iberion.media/images/origin/Dagmara_Kazmierska_Jacek_37fbf78d1d.jpg)
![policja](https://images.iberion.media/images/origin/Fot_Marek_BAZAK_East_News_7751556b85.jpg)
![Materiały promocyjne](https://images.iberion.media/images/origin/Kobieta_w_ogrodzie_a42c929a56.png)
![laptop, karta](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_26_T122434_393_c957dc4086.png)
![ciasto z 3 składników](https://images.iberion.media/images/origin/ciasto_6005fc15bf.jpg)
![Michał Szpak](https://images.iberion.media/images/origin/Michal_Szpak_fot_KA_Pi_F_0491c687fb.jpg)
![Babcia z wnuczką nad morzem](https://images.iberion.media/images/origin/Babcia_z_wnuczka_3515bbfc07.jpg)
![Kot i Pies](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_1_40e6b73458.png)