BiznesINFO.pl Twój portfel Czy biznes wypali? Jak ocenić swoje szanse
Biznesinfo.pl

Czy biznes wypali? Jak ocenić swoje szanse

6 lipca 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

Czy biznes wypali? Takie pytanie zadają sobie osoby, które zastanawiają się nad założeniem własnej działalności. Przed założeniem firmy warto dokładnie zbadać, czy nasz pomysł będzie zyskowny.

Czy biznes wypali? 4 porady pozwalające to sprawdzić

1. Zdefiniuj pomysł na biznes

Zdefiniowanie pomysłu na biznes oznacza opisanie problemu klienta, który rozwiązuje firma, czy jego potrzeby, którą zaspokaja. Jeśli nie rozwiązujesz konkretnego problemu dla swoich klientów, trudno będzie twojej firmie odnieść sukces.

2. Określ unikalną propozycję wartości

Małe firmy są zazwyczaj bardziej skuteczne, gdy tworzą niszę na rynku, na którą nikt jeszcze nie wpadł. Jest to unikalna propozycja wartości, która opisuje, jak rozwiązujesz stare problemy na nowe sposoby lub rozwiązujesz nowe problemy. Należy określić swoją pozycję konkurencyjną na rynku, biorąc pod uwagę, kim są konkurenci, jaki problem rozwiązują i jak się wyróżniają. Po zidentyfikowaniu konkurencji powinieneś znaleźć luki na rynku i zastanowić się, jak je wypełnić. Istnieje wiele sposobów na odróżnienie swojej firmy od konkurencji, może to być np. lepszy produkt, niższa cena, wygodniejszy sposób dystrybucji.

3. Określ, kim jest twój klient

Zdefiniuj, jaki typ klienta będzie korzystał z twojego produktu lub usługi. Określenie osobowości klienta pomoże stworzyć strategię marketingową i odpowiednie komunikaty, które trafią do twoich klientów. Zastanów się nad ich demografią i psychografią, a łatwiej będzie ci do nich dotrzeć.

4. Przeanalizuj branżę dzięki badaniom rynku

Badanie rynku może pomóc stwierdzić, czy działalność dobrze wpasuje się w potrzeby i trendy rynku. Mogą polegać na ankietowaniu grup docelowych, przeprowadzaniu wywiadów, przyglądaniu się konkurencji.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie