BiznesINFO.pl Twój portfel Jest ostrzeżenie przed Black Friday. Wielu niestety da się nabrać oszustom
Unsplash/Artem Beliaikin

Jest ostrzeżenie przed Black Friday. Wielu niestety da się nabrać oszustom

11 listopada 2020
Autor tekstu: Maria Glinka

Black Friday 2020 online. Uwaga na wyłudzaczy

Black Friday wypada w tym roku 27 listopada. To święto wywodzące się ze Stanów Zjednoczonych, w trakcie którego na klientów czekają niepowtarzalne promocje. To jedyny taki wyprzedażowy dzień w całym roku, który jest początkiem sezonu zakupowego przed świętami Bożego Narodzenia. Produkty w zaniżonych cenach oferują nie tylko znane marki, ale i mniejsze sklepy.

W związku z trwającą pandemią większość ofert w ramach Black Friday będzie dostępna wyłącznie online. Rozwiązanie korzystne z punktu widzenia konsumenta może być także niepowtarzalną okazją dla oszustów.

Mimo że do Black Friday pozostały jeszcze ponad dwa tygodnie to eksperci, na czele z Urzędem Konkurencji i Konsumentów, już ostrzegają przed podejrzanymi promocjami.

1 . Główny doradca premiera nie pozostawia złudzeń: Musimy zamknąć cały kraj 2 . Fatalne informacje dla Danuty Holeckiej. Pokazali liczby, które mówią same za siebie 3. Pobierający 500+ mają się z czego cieszyć. Od przyszłego roku ważne zmiany w świadczeniu

Bezpieczne zakupy z okazji Black Friday

Co powinno budzić podejrzenia klientów? - Z naszego doświadczenia wynika, że super okazje i specjalne oferty, powinny wśród konsumentów wywołać zwiększoną ostrożność. Co roku notujemy średnio 10 procent różnego rodzaju nieprawidłowości związanych z promocjami, wyprzedażami i specjalnymi okazjami – przyznała rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch.

Przed dokonaniem zakupu w sklepie internetowym warto sprawdzić jego opinie w internecie, aby potwierdzić wiarygodność sprzedawcy. Zanim klient zdecyduje się na zakupy powinien także zapoznać się z regulaminem sklepu. Może go to uchronić przed utratą pieniędzy.

Radio Zet podaje, ze dobrym sposobem na uniknięcie przykrych konsekwencji finansowych Black Friday jest dokonywanie płatności kartą. Dzięki temu klient łatwiej odzyska pieniądze, jeżeli padnie ofiarą oszustów.

W sytuacji, gdy zamawiający nie otrzymał ani produktu ani zwrotu zapłaty to może zastosować procedurę chargeback. Pierwszy krokiem w ramach tego procesu jest złożenie reklamacji do banku. Później dokumenty trafią do centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się bezpośrednio ze sprzedawcą. - Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta – tłumaczyła przedstawicielka UOKiK.

Co więcej, konsumentowi przysługuje także prawo do zwrotu towaru zakupionego drogą online bez podawania przyczyny. Klient będzie mógł liczyć na pełen zwrot całej kwoty.

Warto uważać także na wahania cen, ponieważ sprzedawcy często manewrują kosztami w okolicach Black Friday. Często dochodzi do sytuacji, w których kilka dni przed Black Friday koszt danego produktu jest podwyższany. Na chwilę przed świętem jego cena drastycznie spada.

Obserwuj nas w
autor
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie