BiznesINFO.pl Handel Biedronka zmieni się nie do poznania. Możesz być zaskoczony, gdzie będziesz mógł zrobić zakupy
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Biedronka zmieni się nie do poznania. Możesz być zaskoczony, gdzie będziesz mógł zrobić zakupy

29 czerwca 2020
Autor tekstu: Maria Glinka

Biedronka zdominuje dyskontowy rynek?

Biedronka zapowiada, że do końca tego roku otworzy 100 nowych sklepów, co przełoży się na łączną liczbę 3100 placówek. Około 40 z nich ma być sklepami mniejszymi, dopasowanymi do możliwości lokalizacyjnych w trudniej dostępnych miejscach. Pozostałe 60 sklepów Biedronki przybierze dotychczasowy format.

Głośne zapowiedzi rozszerzania zasięgu przez Biedronkę to kontynuacja strategii inwestycyjnej zainaugurowanej w 2019 r. W ubiegłym roku otwarto 128 nowych Biedronek, z czego 33 w mniejszym formacie. Poza tym, udało się odnowić 252 już istniejące sklepy. Pod koniec grudnia 2019 r. Biedronka była we władaniu 3002 oddziałów, a niemal połowa z nich powstała lub przeszła generalny remont w ciągu ostatnich pięciu lat – podają wiadomoscihandlowe.pl.

Ile kosztują inwestycje Biedronki?

Zeszłoroczny program inwestycyjny, którego celem był rozwój Biedronki, opiewał na 388 mln euro. W 2018 r. na zwiększanie zasięgu popularnego dyskontu przeznaczono 372 mln euro. Na otwarcie nowych oddziałów Biedronki przekazano 79 mln euro, a na modernizację już istniejących – 308 mln euro. Inwestycje Biedronki stanowiły ok. 60 proc. wszystkich wydatków rozwojowych grupy Jeronimo Martins, do której dyskont przynależy.

Sieć handlowa zapewnia, że aktualny plan rozwojowy Biedronki wpisuje się w długoletnią strategię i jest odpowiednio dopasowany do zmieniających się potrzeb klientów. „Strategicznymi priorytetami Biedronki wciąż pozostaną: rozwój sprzedaży i zwiększanie udziałów rynkowych, przy jednoczesnym chronieniu sprawności modelu biznesowego sieci w sytuacji zwiększonej presji na płace, będącej rezultatem podwyżki pensji minimalnej w kraju” – czytamy w raporcie przygotowanym przez Jeronimo Martins, właściciela Biedronki.

Obserwuj nas w
autor
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie