BiznesINFO.pl Polska i Świat 40 ton ubrań w akcji sieciówki. Biedronka ujawniła wyniki
Biznesinfo.pl

40 ton ubrań w akcji sieciówki. Biedronka ujawniła wyniki

24 września 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

Biedronka przekazała potrzebującym 40 ton odzieży

Biedronka, dzięki stworzeniu akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie”, pozwoliła swoim klientom wesprzeć potrzebujących, podopiecznych Caritas. Podczas akcji jej organizatorzy akcji - Biedronka i marka Vanish - zachęcali Polaków, aby niepotrzebną odzież pozostawiali w różowych koszach ustawionych w 300 placówkach sieci. Ubrania mogły być używane lub nie, ale w dobrym stanie. Od 27 czerwca do 25 lipca sklepy Biedronka odwiedziło tysiące osób, które zdecydowały się przekazać zalegającą w ich szafach odzież.

W efekcie 500 potrzebujących, wielopokoleniowych rodzin otrzymało odzież w dobrym stanie, która będzie im jeszcze długo służyła. Przy ich odbiorze ubrań, segregacji i ich praniu pracowało aż 50 osób, a pięć ogromnych pralek przez sześć dni w tygodniu prało bez przerwy. Kampania wspierana była serią spotów telewizyjnych, która zachęcała Polaków do wzięcia udziału w akcji. Oprócz pomocy potrzebujących istotny był również aspekt ekologiczny - produkcja odzieży to wysoka emisja dwutlenku węgla. Ponowne wykorzystywanie ubrań to spory krok w stronę ochrony planety.

Biedronka od ponad 10 lat współpracuje z Caritas w Polsce wspierając dzieci, osoby starsze, chorych czy potrzebujących prowadząc m. in. projekt "Karta na codzienne zakupy" dedykowany najuboższym seniorom czy akcję "Spiżarnia Caritas", w ramach której przekazuje produkty spożywcze do paczek żywnościowych, jadłodajni oraz stołówek.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie