Barbora już niedługo wejdzie na polski rynek
Witoldstech, CC BY-SA 4.0 , via Wikimedia Commons
Autor Wiktoria Pękalak - 14 Stycznia 2021

Nowe miejsca pracy, zakupy prosto pod drzwi. W Polsce otwiera się nowa sieciówka

Litewski sklep Barbora zajmujący się internetową sprzedażą artykułów spożywczych już niedługo rozpocznie działalność w Polsce. To największa sieć e-grocery działająca na rynku bałtyckim. Oferta sklepu będzie obejmowała produkty spożywcze i artykuły codzinnego użytku.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czym jest Barbora
  • Gdzie będzie można skorzystać z usług e-sklepu
  • Ile zostanie utworzonych nowych miejsc pracy

Barbora wchodzi na polski rynek

Barbora to sieć sklepów należąca do Grupy Maxima, która jest właścicielem także znanej w Polsce sieci Stokrotka.

Na tę chwilę litewska sieć jest największym operatorem internetowej sprzedaży żywności i artykułów codziennego użytku, podaje portal Wiadomości Handlowe.

Swój sukces Barbora zawdzięcza nowej potrzebie, która wyniknęła w związku z panującą sytuacją epidemiczną. Idea zakupów bez wychodzenia z domu zdecydowanie sprawdziła się na Litwie.

W 2020 roku spółka skupiła się głównie na rozwoju na lokalnym rynku. Szybko otworzono nowe centra dystrybucyjne na Litwie, Łotwie i w Estonii i zwiększono zespół. W tej chwili spółka ma w planach wejście także na polski rynek.

Wiek emerytalny znowu na ustach wszystkich. Ministerstwo zdradziło nam swoje planyWiek emerytalny znowu na ustach wszystkich. Ministerstwo zdradziło nam swoje planyCzytaj dalej

Zamierzamy wprowadzić na polski rynek to, co do tej pory zbudowaliśmy, wnikliwie przetestowaliśmy oraz udoskonaliliśmy w krajach bałtyckich, czyli wysoką jakość, szybką i wygodną dostawę produktów oraz prokliencką obsługę. W ubiegłym roku przechodziliśmy niezwykle dynamiczny rozwój, wprowadziliśmy wiele zmian, które pozwoliły nam znacząco zwiększyć nasze możliwości i sprostać potrzebom szybko rosnącej bazy klientów – wyjawił Andrius Jurgelevičius, przyszły prezes Barbory, który z firmą związany jest od początku jej istnienia i w tej chwili pełni funkcję dyrektora handlowego.

Nigdy nie ukrywaliśmy naszych ambicji związanych z ekspansją na inne rynki. Dlatego też, mając poczucie, że staliśmy się wystarczająco silni, zdecydowaliśmy się na uruchomienie naszej działalności w Polsce. Widzimy szereg podobieństw między rynkiem polskim i litewskim, dlatego doświadczenie zdobyte na rodzimym rynku chcielibyśmy wykorzystać także do rozwoju branży e-commerce w Polsce – dodał Jurgelevičius.

Barbora niedługo pojawi się w Warszawie

Jako pierwsi z oferty internetowego sklepu Barbora skorzystać będą mogli mieszkańcy Warszawy. Oferta Barbory ma dotyczyć przede wszystkim szerokiego asortymentu artykułów spożywczy i użytku codziennego w konkurencyjnych cenach.

Jak podaje portal, strategicznym partnerem Barbory i głównym dostawcą towarów w Polsce ma być sieć sklepów Stokrotka. Ta od początku pandemii także uruchomiła własny sklep online z żywnością, w którym można zrobić zakupy z dowozem do domu lub do najbliższego sklepu Stokrotka.

Działalność Barbory w Polsce będzie oznaczała też otworzenie się 500 nowych miejsc pracy, począwszy od pracowników administracyjnych, obsługi, a także kurierów i dostawców.

Artykuły polecane przez redakcję BiznesInfo:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News