BiznesINFO.pl Praca Niespodziewany zwrot wydarzeń ws. 500 plus. Młode matki znalazły sposób, żeby masowo pomnażać pieniądze
Biznesinfo.pl

Niespodziewany zwrot wydarzeń ws. 500 plus. Młode matki znalazły sposób, żeby masowo pomnażać pieniądze

2 września 2019
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Jak wynika z danych podawanych przez money.pl w internetowym biznesie wciąż dominują mężczyźni, jednak kobiety mają w tym rynku coraz większy udział. 40% sklepów internetowych jest już więc prowadzona przez panie.

Duży wzrost pań w tym sektorze pojawił się dzięki świadczeniu 500 plus. Chodzi tutaj oczywście o stworzenie platformy sprzedażowej, bo późniejsze uruchomienie całego łańcucha dostaw jest już nieco trudniejsze, ale nie niemożliwe. Z powodu ciągłej potrzeby obecności przy dziecku, matki nie mogłyby pracować poza domem, ale praca zdalna nie jest aż tak absorbująca, bowiem przy pracy można jednocześnie pilnować dziecka.

500 plus wystarczy 

Z wyliczeń przeprowadzonych przez money.pl 500 plus jest wystarczającym środkiem dla uruchomienia e-sklepu. Na koszty takiego przedsięwzięcia składa się bowiem: wykupienie domeny (1 zł), opracowanie regulaminu strony (około 160 zł jeśli robi to osoba zwenętrzna), instalacja certyfikatu SSL, który umożliwi obecność w wyszukiwarce google i uwiarygodni stronę (90 zł), oprogramowanie do osługi platformy, to wydatek rzędu 30 zł miesięcznie. Jak widać więc, koszty na początku nie przerażają.

Podatki w e-sklepie 

Ważne zmiany w przypadku prowadzenia sklepu internetowego zaszły od 1 września 2019 roku. Prowadzący sklepy internetowe stali się bowiem "vatowcami" jak to określa się w żargonie przedsiębiorców. Dotyczy to jednak jedynie sklepów, które osiągają przychody wyższe niż 200 tys. zł. W innych przypadkach nie trzea płacić podatku od dostarczanych usług i produktów.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie