Izera zatrudnia 90 osób. W zeszłym roku na pensje wydała niemal 1,7 mln zł
Interia Motoryzacja informuje, że w spółce ElectroMobility Poland odpowiedzialnej za stworzenie polskiej marki samochodów elektrycznych Izera, obecnie zatrudnionych jest 90 osób. W 2022 r. spółka wydała na wynagrodzenia niemal 1,7 mln zł oraz 15,5 mln na "usługi obce”.
Interpelacja
Interia powołuje się na informacje pochodzące z odpowiedzi na poselską interpelację, których udzielił Jarosław Wenderlich - podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Posłowie opozycji pytali w niej m.in. o kondycję finansową spółki i przekazane jej wsparcie ze środków publicznych.
Spółka zatrudnia 90 pracowników
Portal podaje, że w latach 2021-2022 spółka została dokapitalizowana przez Skarb Państwa łączną kwotą 500 mln zł, a "EMP przeznacza otrzymane środki na działania niezbędne do przygotowania i uruchomienia produkcji samochodów elektrycznych”.
ElectroMobility Poland obecnie zatrudnia ok. 90 pracowników i stałych współpracowników, którzy są związani z projektem polskiego auta.
1,7 mln zł na pensje
Powołując się na dane wynikające ze sprawozdania z działalności spółki, portal informuje, że tylko w 2022 r. wynagrodzenia pochłonęły dokładnie 1 682 372,52 zł. Ponad 15,5 mln zł pochłonęły koszty zakwalifikowane przez spółkę jako "usługi obce”.
Co więcej, eksperci szacują, że całość projektu polegającego na utworzeniu polskiej marki i wybudowaniu od podstaw fabryki samochodów pochłonie nawet 6 mld zł, z czego zdecydowana większość środków będzie pochodzić z budżetu państwa.
21 marca ElectroMobility Poland i włoskie studio projektowe Pininfarina poinformowały, że podejmą współpracę przy projekcie polskiej marki samochodów elektrycznych Izera.
W odpowiedzi na interpelację, Wenderlich przekazał, że kwestia współpracy z Włochami objęta jest tajemnicą handlową, co nie pozwala na udzielnie informacji na temat kwoty przeznaczonej na współpracę.
Docelowo zatrudnienie znajdzie nawet 3 tys. osób
ElectroMobility Poland niedawno poszukiwała kandydatów do pracy nad projektem polskiego samochodu elektrycznego. Zatrudnienie mogli znaleźć inżynierowie odpowiedzialni za produkcję, łańcuch dostaw, projektanci elementów samochodowych i specjaliści branży IT.
„Planowana w Jaworznie fabryka samochodów elektrycznych stworzy podstawy dla gospodarczej przyszłości miasta i regionu, zapewniając zatrudnienie dla ok. 3 tys. osób.” - czytamy na stronie spółki.