Wiele dworców autobusowych na mapie Polski wydaje się pozostawać poza rytmem postępu - zanurzone w betonozie i brudzie, od lat nie pasują do odnowionego otoczenia, wzbudzając kontrowersje zarówno pod względem technicznym, jak i estetycznym. Jednym z takich miejsc jest dworzec w Warszawie, określany przez niektórych “największym wstydem stolicy”. Ten kluczowy punkt komunikacji autobusowej czeka teraz gruntowna przemiana. Inwestycja, ogłoszona w 2022 roku, ma zakończyć długotrwałe zaniedbania i poprawić wizerunek stolicy. PKS Polonus zapowiada przebudowę na dużą skalę.
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie plany ma Jacek Sasin co do PKSKtóre spółki zostaną przejęteCo jest jeszcze potrzebne do zakończenia konsolidacji
Cały biznesplan ustawy dotyczącej odtworzenia autobusowego transportu publicznego przedsatwiony został przez portal Business Insider Polska. Nowe przepisy mają wzmocnić rolę organizatorów publicznego transportu zbiorowego i dać im realne możliwości organizacji autobusowego publicznego transportu zbiorowego. Decyzje dotyczące tego, które linie mają być wznowione i potem dotowane, będą podejmować sami organizatorzy, możemy przeczytać w dzisiejszym wydaniu portalu. Wynika z niego, że zdecydowaną większość obietnic rządu będą musieli pokryć kierowcy.