BiznesINFO.pl Polska i Świat Polka ma zapłacić 1686,69 zł za abonament. Mimo, że od dekady nie mieszka w kraju
Iberion

Polka ma zapłacić 1686,69 zł za abonament. Mimo, że od dekady nie mieszka w kraju

9 marca 2023
Autor tekstu: Paweł Makowiec

Płaciła regularnie abonament, a gdy wyprowadziła się z Polski na Wyspy Brytyjskie wyrejestrowała odbiornik - tak, jak nakazuje prawo. Poczta Polska stwierdziła jednak, że pani Alina Woodward musi zapłacić ponad 1,6 tys. zł abonamentu za okres, gdy… nie było jej w kraju.

Wezwanie po 10 latach

Sprawę opisał w czwartek portal Interia. Pani Alina Woodward w latach 1989-2010 jak normalny obywatel płaciła abonament RTV w terminie , miała również zarejestrowany odbiornik.

W 2010 roku postanowiła jednak wyjechać z kraju, a to oznaczało wyrejestrowanie odbiornika . Przez ponad 10 lat wydawało się, że “krajowy rozdział” jest już zamknięty.

Wydawało się, ponieważ jak wynika z informacji Interii, po przyjeździe do Polski do rodziny w sierpniu 2022 została zaskoczona pismem z Poczty Polskiej. Było to wezwanie do zapłacenia zaległego abonamentu .

Ponad 1,6 tys. złotych do zapłaty

Poczta w piśmie określiła łączną kwotę do zapłaty na 1686,69 zł . Zaległość dotyczy okresu od stycznia 2017 do lipca 2022 roku .

Jak podaje Interia, pani Alina odpowiedziała Poczcie Polskiej, że nie mieszka w Polsce, a pismo przyszło na adres jej ojca . Zaznaczyła również, że jej ojciec płacił abonament zgodnie z prawem, zaś ona sama nic nie rejestrowała pod tymże adresem .

Poczta najwidoczniej stwierdziła inaczej , ponieważ na jej brytyjski adres trafiło po jakimś czasie kolejne pismo. Instytucja prosiła o wskazanie pełnomocnika na terenie kraju , do którego trafiałaby kolejna korespondencja.

Radca prawny: bezzasadne wezwanie

Według wypowiedzi radcy prawnego Wojciecha Szymczaka dla Interii, wezwanie jest bezzasadne . Pani Alina nie rejestrowała bowiem od wyjazdu z Polski jakiegokolwiek odbiornika, a tylko po jego zarejestrowaniu istnieje obowiązek płacenia abonamentu .

Z informacji Interii wynika, że Poczta Polska odmówiła udzielenia komentarza w tej sprawie . Poczta zaznaczyła jednocześnie, iż sprawa pani Aliny została poddana weryfikacji , a odpowiedź zostanie przekazana bezpośrednio jej.

Obserwuj nas w
autor
Paweł Makowiec

Paweł Makowiec

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie