BiznesINFO.pl Polska i Świat Radio ZET: Policja dozbraja się w czasie epidemii. Wśród zakupów armatki i 30 mln sztuk amunicji
Biznesinfo.pl

Radio ZET: Policja dozbraja się w czasie epidemii. Wśród zakupów armatki i 30 mln sztuk amunicji

18 kwietnia 2020
Autor tekstu: Paulina Musianek

Policja doposaża się

Policja ma składać przetargi na zakup sprzętu i nowych pojazdów, jak dowiedział się reporter Radia ZET, Jacek Czarnecki. Jeden z nich został już zakończony - dotyczył zakupu pięciu armatek wodnych wycenionych aż na 20 mln zł.

“Kolejny dotyczy aż 30 mln sztuk amunicji - co jest, jak mówią eksperci - liczbą niesłychaną, przewyższającą dotychczasowe zamówienia dwu-, a nawet trzykrotnie”, czytamy na portalu Radia ZET.

Co więcej, pomimo stanu epidemii policja nie zgadza się na przesunięcie terminów składania ofert. Oferenci w przetargu na amunicję oferty musieli swoje oferty złożyć do 14 kwietnia, w zamówieniu na wozy wypadowe do 30 kwietnia.

“Co więcej, według naszych informatorów specyfikacja wskazuje na konkretnego wytwórcę tej amunicji. Do tego dochodzi zakup 124 tzw. wozów wypadowych. Są one używane w czasie tłumienia manifestacji, do przewożenia policjantów prewencji”, pisze Radio ZET.

Policja pilnuje przestrzegania nowych obostrzeń

W związku z epidemią koronawirusa wprowadzane są kolejne obostrzenia mające na celu zahamowanie liczby zakażeń. Policja w obecnym czasie skupia się między innymi na patrolowaniu parków i lasów (do których do 20ego kwietnia jest zakaz wejścia), a także ulic pilnując, czy obywatele mają zasłonięte usta i nos oraz czy zachowują wymagany odstęp.

Istnieją dwa tryby karania nas za ewentualną niesubordynację w czasach epidemii. Policjant może nałożyć mandat karny do 500 zł. Drugi tryb to administracyjna kara pieniężna. Ma oparcie w ustawie o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, w art. 48 a., według którego możemy zostać ukarani grzywną w wysokości od 5 do 30 tys. zł.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie