BiznesINFO.pl Polska i Świat Polska sieciówka do likwidacji. Symboliczny koniec w ostatni weekend listopada
Biznesinfo.pl

Polska sieciówka do likwidacji. Symboliczny koniec w ostatni weekend listopada

13 listopada 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

Piotr i Paweł to sieciówka, która została założona w Poznaniu, a jej strategią było otwieranie kolejnych lokali w większych miastach Polski. Od 1990 roku, czyli od daty powstania, udało się jej otworzyć 138 sklepów. Teraz jednak Piotr i Paweł znika z rynku, a na jego miejscu ma pojawić się nowa sieć.

Piotr i Paweł do zamknięcia

Polska sieć handlowa została bowiem kupiona z końcem kwietnia przez pochodzącą z Republiki Południowej Afryki firmę Spar. Spółka ma już pomysł na wykorzystanie lokali, które zostaną po likwidowanej sieci delikatesów. Spar planuje otworzenie w miejsce Piotra i Pawła sklepów Spar lub Eurospar. Pierwszą lokalizacją, która będzie mogła pochwalić się nowym punktem, jest jedna z najbardziej popularnych galerii handlowych w Warszawie, czyli Blue City. Z informacji WP wynika, że już 29 listopada klienci zrobią zakupy w nowym sklepie. Na razie, jak donosi Agata Wołoszyn z WP, Piotr i Paweł działa i wciąż obsługuje klientów, jednak sklep z racji przeprowadzanego remontu wygląda jak “podziemny bazar”.

Spar Group pochłania Piotra i Pawła

Spar Group w październiku 2019 roku sfinalizował umowę przeniesienia własności udziałów spółki Grupa Piotr i Paweł sp. z o.o. Sklepy Piotr i Paweł będą systematycznie zmieniać logo na „Spar” i dostosowywać się do standardów międzynarodowego holdingu z wieloletnim doświadczeniem w sektorze detalicznym na świecie i w Europie. Finalnie Spar Group przejmie po Piotrze i Pawle ok. 70 lokali.

Wraz ze zniknięciem Piotra i Pawła z rynku skończy się nie tylko historia ostatniej polskiej marki delikatesów, ale całego segmentu rynku tego rodzaju sklepów w Polsce.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie