Hotel Marriott w Warszawie, Źródło fot.:wikimedia.org
Autor Kasper Starużyk - 30 Kwietnia 2019

Marriott tworzy konkurencyjny portal dla Airbnb

Sieć luksusowych hoteli Marriott ogłosiła, że wdroży portal internetowy działający podobnie jak Airbnb. Na platformie będzie oferował jednak jedynie luksusowe domy i apartamenty.

O pomyśle Marriott'a poinformował nowojorski dziennik The Wall Street Journal. Największa sieć hoteli na świecie swoją platformę do wynajmu ma nazwać Homes & Villas by Marriott International. 

Marriott konrta Airbnb 

Obecnie na świecie grupa hotelowa Marriott jest właścicielem około 7 tys. nieruchomości. Do Marriott'a należą m.in. takie marki jak: W Hotels, Ritz-Carlton czy Courtyard. Hotele firmy obecne są w 130 krajach, co przekłada się na łączną liczbę ponad 1 miliona pokoi. Grupa umożiwia zakwaterowanie w bardzo wysokim standardzie, hotele Marriott uchodzą w każdym kraju za oferujące najwyższe standardy. Nowa platforma sprzedażowa ma za to oferować dodatkowe 2000 „luksusowych i luksusowych domów” w ponad 100 miastach. Póki co Marriott oferuje wypożyczanie domów w 4 miastach, z czego w trzech europejskich: Londynie, Rzymie i Lizbonie. Domy będą zarządzane przez firmy wynajmujące i wyposażone w Wi-Fi, wszelkie udogodnienia jakie możemy otrzymać w pokojach sieci Marriott, takie jak pościel i profesjonalnie sprzątane po każdym pobycie. Ma także istnieć specjalny program lojalnościowy, który umożlwiwi stałym klientom zbieranie puntków, które potem będą mogli zamieniać na zniżki i inne benefity - informuje The Wall Street Journal. 

Dla porówniania łączna liczba oferowanych na Airbnb miejsc do noclegu przekracza 6 milionów, a portal działa w 190 krajach, gdzie oferty znaleźć możemy na terenie 81 tys. miast, pisze CNN. Airbnb, który do tej pory występował w roli pośrednika pomiędzy oferującymi nieruchomości do kilkudniowego wynajęcia, a turystami szukającymi takich miejsc. Obecnie firma z Kalifornii wchodzi jednak w przestrzeń hotelową. W ubiegłym miesiącu kupił start-up HotelTonight, aplikację, która ma być skierowana do użytkowników, którzy z różnych przyczyn muszą znaleźć miejsce do spania w zasadzie na ostatnią chwilę. 

Sądząc po skupieniu się na ekskluzywnych nieruchomościach, nowa usługa Marriott jest bardziej konkurencyjna wobec usługi „Plus” Airbnb , która także oferuje podobne nieruchomości, czyli o znacznie podwyższonym standarcie w wielu miejscach świata, szczególnie popularnych wśród turystów. Brian Chesky, dyrektor generalny Airbnb pomysł Marriott'a uznał za dowód na to, że grupa traci udziały w rynku i rozpaczliwie szuka klientów, którzy zaczynają jej umykać - o czym poinformował w CBS This Morning. 
 

Airbnb zrobi przetasowanie w branży hotelowej? 

Kalifornijski portal jest obecnie waet około 31 miliardów dolarów i nic nie wskazuje na to, żeby ta wartość miała w najbliższym czasie się obniżać. Firma niedawno kupiła za równowartość 200 mln USD indyjską firmę hotelarską o nazwie OYO i planuje jej dalszy rozwój. Jak podaje internetowe wydanie CNN, Airbnb chce zainwestować także w hotel znajdujący się w samym centrum Manhattanu. Specyfika tego miejsca będzie polegała jednak na tym, że wszystkie kwatery w owym budynku będę należały do prywantych właścicieli, którzy pomogą swoim gościom zaaklimatyzwoać się w mieście, poprzez oporwadzanie, czy służenie radą lub pomocą dotyczącą komunikacji lub gastronomii. 

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News