BiznesINFO.pl Handel Sklepy chcą wycofać niezwykle popularny produkt. Finansowo wszyscy wyjdziemy na tym źle
Biznes Info

Sklepy chcą wycofać niezwykle popularny produkt. Finansowo wszyscy wyjdziemy na tym źle

27 września 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Coraz częściej wybieramy jajka z chowów alternatywnych

Polacy coraz wyraźniej uświadamiają sobie, w jak fatalnych warunkach przetrzymywane są zwierzęta hodowlane. Przyczyniają się do tego medialne akcje czy filmy nagłaśniające niskie standardy hodowli, w których zwierzętom nie zapewnia się odpowiedniej dla ich potrzeb przestrzeni. Te zmiany nastawienia konsumentów wyłapują także duże sieci handlowe, które dostosowują do nich swoją ofertę. Przykładem mogą być jajka z chowu klatkowego ("trójki"). Chociaż póki co zmiany następują powoli, to jednak można się spodziewać, że Polacy będą rezygnować z "trójek" na rzecz jajek z chowu ściółkowego czy z wolnego wybiegu. Jak podaje Gazeta Wyborcza, dotychczas 137 firm - w tym sieci takie jak Biedronka, Lidl czy Carrefour - zadeklarowało zamiar wykluczenia ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego.

W wyniku zmiany oczekiwań konsumentów jajka mogą podrożeć

Jak podaje Gazeta Wyborcza, zmiany oczekiwań konsumentów i dużych sieci handlowych mogą poskutkować wzrostem cen jajek. Wynika to z faktu, że odchodzenie od sprzedaży jajek z chowu klatkowego na rzecz jajek ściółkowych czy z wolnego wybiegu może odbywać się szybciej niż analogiczne zmiany w sferze produkcji. Konsumenci będą coraz rzadziej wybierać jajka klatkowe, jednak tych alternatywnych nie będzie przybywać, w związku z czym jajka podrożeją. Jednak to właśnie klienci mogą wywierać presję na rynek.

- To oni wyznaczają trendy. Sklepy i restauracje patrzą na oczekiwania konsumentów i pod nich budują ofertę - tłumaczy przywoływana przez Gazetę Wyborczą Maria Madej ze stowarzyszenia Otwarte Klatki. Póki co jednak zmiany są bardzo powolne, a chociaż konsumenci deklarują kupowanie jajek z chowów alternatywnych, to jednak w sklepach wciąż decydującym czynnikiem jest cena, a ta w przypadku jajek klatkowych jest zwyczajnie niższa.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie