BiznesINFO.pl Eko Coca-Cola w papierowych butelkach? Ujawniono prototyp nowego opakowania
Obraz Couleur z Pixabay

Coca-Cola w papierowych butelkach? Ujawniono prototyp nowego opakowania

30 października 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Coca-Cola dołącza do globalnej inicjatywy "Świat bez odpadów". W ramach swoich działań koncern zaprezentował prototyp butelki wykonanej z papieru. Powstał on w ramach współpracy z duńskim startupem Paboco Pioneer.

Coca-Cola w papierze

Jak wskazuje portal Nowy Marketing, opracowany prototyp butelki stworzony został w 30 proc. z surowców roślinnych, natomiast ma być w 100-procentach recyklowalna. Butelka została określona jako PlantBottle. Jak Coca-Cola doszła do tego etapu działalności?

W 2018 roku ogłoszony przez koncern został program "Świat Bez Odpadów". W ramach globalnej inicjatywy poinformowano, że do 2030 roku Coca-Cola chce pomóc w zbieraniu i recyklingu ekwiwalentu wszystkich puszek i butelek, które trafiają do konsumentów na całym świecie.

1. Już pewne, Polacy pracujący za granicą muszą przygotować się na mniej pieniędzy. Będą płacić podwójny podatek 2. Nieoficjalnie: Wiadomo, kiedy może nastąpić całkowity lockdown w Polsce. Padły konkretne informacje 3. Nie tylko drugi produkt nawet o 88 proc. taniej, ale i chryzantemy za pół darmo. Lidl też przygotowuje się na Wszystkich Świętych

Ponadto Coca-Cola zapowiedziała, że do 2025 roku wszystkie opakowania, na całym świecie będą nadawały się do recyklingu w 100-procentach. Na fali zmian, które zostały zapowiedziane kilka dni temu Coca-Cola zaprezentowała Plant Bottle. Butelkę wykonaną w 30 proc. z surowców pochodzenia roślinnego. Jak deklaruje producent opakowanie ma podlegać w całości recyklingowi.

Idzie rewolucja

Coca-Cola podkreśla, że póki co butelka jest prototypem, a technologia wytwarzanie jest jeszcze na wczesnym etapie rozwoju. Mimo tego ogłoszenie Plant Bottle jest dobrym krokiem, który pozwala z nadzieją patrzeć w przyszłość.

– Prototyp pierwszej generacji papierowej butelki nadal składa się z papierowej powłoki (otoczki) z plastikowym zamknięciem i plastikową wyściółką w środku. Plastik, którego używamy, jest wykonany w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu, który po użyciu może zostać ponownie przetworzony. Jednak naszą wizją jest stworzenie papierowej butelki, którą można poddać recyklingowi jak każdy papier. Następnym krokiem jest znalezienie rozwiązania pozwalającego na stworzenie butelki bez plastikowej warstwy – powiedział Stijn Franssen, kierownik ds. innowacji w dziale badań i rozwoju opakowań w Coca-Cola w regionie EMEA, który pracuje nad projektem, cytowany przez specjalistów z eksperckiego portalu Nowy Marketing.

Kolejne marki będą eko

Coca-Cola to niejedyna marka, która idzie w stronę ekologicznej, papierowej rewolucji. Jak wskazują dziennikarze Nowego Marketingu, światowe marki już teraz ogłaszają przejście na nowe opakowania.

We wrześniu 2018 roku grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, którym zastąpiono folię używaną do pakowania wielopaków puszek piwa. W 2019 roku z kolei Carlsberg zaprezentował dwa nowe prototypy Green Fibre Bottle, które wykonane są z włókiem pozyskiwanych z lasów o ekologicznej strukturze zarządzania. Opakowania mają zostać poddane teraz testy, których celem jest sprawdzenie czy piwo nie traci swojej jakości.

Producent marki Corona z kolei w ogóle rezygnuje z folii do owijania puszek z alkoholem. Corona stworzyła puszki tak, by łączyć je ze sobą w wielopaki bez zbędnego plastiku. Rozwiązanie nazwano FIT Pack i jest w fazie testowej.

Co interesujące dla miłośników whisky, od przyszłego roku jedna z najbardziej znanych marek produkujących ten alkohol, czyli Johnnie Walker będzie sprzedawał swojej produkty w papierowych butelkach.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie