BiznesINFO.pl Handel Sklepy, które Polacy odwiedzają najchętniej. Lider coraz mocniej się chwieje
Wikimedia Commons/Mateusz Giełczyński/CC4.0

Sklepy, które Polacy odwiedzają najchętniej. Lider coraz mocniej się chwieje

7 września 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Biedronka pozostaje na pozycji lidera najchętniej wybieranych sklepów spożywczych w Polsce. Nie może jednak spać spokojnie, okazuje się że traci klientów na rzecz konkurenta. I to dość nieoczywistego. W tle chodzi o ogromne przejęcia w Polsce. Jak kształtuje się rynek sieci handlowych w Polsce? Przyglądamy się rankingowi YouGov BrandIndex.

Żabka w górę, Lidl i Biedronka tracą

Badanie YouGov BrandIndex przytacza portal Wiadomości Handlowe. Według publikacji Biedronka nadal jest liderem rynku, zakupy w portugalskiej sieci handlowej deklaruje aż 69 proc. ankietowanych. Jest to jednak spadek o 5 p.p w porównaniu z badaniem przeprowadzonym w lipcu. Traci również Lidl, spadek jest co prawda niewielki i wynosi 1 p.p. Zakupy w niemieckiej sieci wskazuje równo połowa badanych. Najciekawiej robi się na ostatnim miejscu podium. Do Żabki po produkty spożywcze wybiera się aż 42 proc. Polaków i jest to o 4 p.p. więcej niż podczas poprzedniej edycji badania.

Poza podium zyski odnotowują sieci: Dino (14 proc. klientów, + 2 p.p.), Auchan (22 proc., +1 p.p.) oraz Netto, które ma przejąć sklepy Tesco w Polsce. Duńczycy zajmują 8. pozycję w rankingu popularności sklepów, a zakupy w tej sieci deklaruje 16 proc. Polaków. W porównaniu do badania z lipca jest to wzrost o 4 p.p.

Spadki odnotowują z kolei: Delikatesy Centrum (14 proc., -3 p.p.), Tesco (17 proc.,- 2 p.p.) oraz Kaufland (29 proc., -1 p.p.). Jak będą wyglądały kolejne edycje badań? Wiele wskazuje na to, że Biedronka póki co jest i na jakiś czas pozostanie liderem, jednak musi liczyć się z oddechem konkurencji na karku.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie