BiznesINFO.pl Polska i Świat Biedronkę goni jej największy konkurent. Wciąż rozwija sieć sklepów
PxHere/CC0

Biedronkę goni jej największy konkurent. Wciąż rozwija sieć sklepów

26 sierpnia 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Biedronka ma poważnego konkurenta. Chodzi o grupę Eurocash, która wciąż rozwija swoją sieć sklepów. Markety działające pod szyldami Delikatesów Centrum, Mili, a także kioski InMedio pojawiają się w kolejnych punktach na mapie Polski. Poznaliśmy właśnie wyniki finansowe całej grupy. Jest lepiej niż przewidywano, ale należy zawrócić uwagę, że nadzieje nie były wygórowane.

Biedronka ma poważną konkurencję

Jak wskazuje portal Business Insider, wyniki finansowe grupy Eurocash były lepsze niż przewidywano, ale dalekie są od ideału. Wszystkiemu winna jest pandemia koronawirusa i ograniczenia w działalności centrów handlowych. Najbardziej poturbowane zostały kioski InMedio, które zlokalizowane są głównie w galeriach handlowych właśnie. Całkowity zysk spółki Eurocash za pierwsze półrocze 2020 roku wyniósł 41,1 mln złotych wobec prognozowanego 19,5 mln złotych. Jest lepiej niż przewidywano, ale to i tak gorszy wynik niż w 2019 roku - wówczas kształtował się on na poziomie o 13 proc. wyższym.

Dobre wiadomości z I półrocza przełożyły się na akcje grupy na giełdzie. Od poniedziałku Eurocash notuje wzrost wartości wśród graczy. Średni wynik poprawił się w tym tygodniu o 4 proc. a wzrost wyniósł ponad 290 mln złotych. Osiągnięty zysk Eurocashu na rynku towarów szybko zbywalnych (FMCG) na poziomie 25 mld złotych plasuje grupę na 2. miejscu w Polsce. Tuż za Biedronką, ale przed Lidlem, który osiągnął wynik 21 mld złotych. Do głównego konkurenta jednak daleko. Biedronka zamknęła 2019 rok z wielkością obrotów FMCG na poziomie... 56 mld zł.

<

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie