BiznesINFO.pl Polska i Świat Awaria biletomatu. Pasażerka bez biletu uniknęła kary
East News

Awaria biletomatu. Pasażerka bez biletu uniknęła kary

1 lutego 2023
Autor tekstu: Magdalena Madoń

Pasażerka nie mogła kupić biletu w komunikacji miejskiej, ponieważ doszło do awarii biletomatu. Sąd orzekł, że brak możliwości zakupu biletu nie może obciążać pasażera.

Awaria biletomatu 

Do sytuacji doszło w warszawskim autobusie komunikacji miejskiej. Pasażerka nie mogła kupić biletu przez awarię biletomatów i sama podeszła do kontrolerów. Otrzymała mandat w wysokości ok. 270 zł, podaje “Gazeta Krakowska”.

Pasażerka nie zapłaciła.

Sąd Rejonowy dla Krakowa- Krowodrzy uznał, że brak biletu spowodowany awarią biletomatu nie może obciążać pasażera.

Teoretycznie klient mógłby w takiej sytuacji kupić bilet na smartfonie, ale zdaniem sądu nie ma obowiązku posiadania biletu w aplikacji mobilnej.

Należy podkreślić, że wyrok nie jest prawomocny .

Mandat za brak biletu w komunikacji miejskiej

Wysokość mandatu za brak biletu w komunikacji miejskiej wynosi od miasta od 150 do nawet 270 zł. Ponadto po minięciu terminu płatności naliczane są odsetki karne oraz kolejne opłaty windykacyjne.

Opisywana sytuacja jest wyjątkowa, gdyż w podobnych sytuacjach sądy często orzekają na niekorzyść pasażera, gdyż co do zasady brak możliwości zakupu w pojeździe nie zwalnia z obowiązku jego posiadania.

Obserwuj nas w
autor
Magdalena Madoń

Redaktor Biznesinfo. Wcześniej copywriter oraz młodsza księgowa. Absolwentka rachunkowości i controllingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W wolnym czasie bierze czarodziejski flet i gra w orkiestrach dętych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie