biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Technologie > UOKiK otrzymuje skargi w sprawie akcji promocyjnej Biedronki
Bartosz Onuczyński
Bartosz Onuczyński 20.02.2024 16:35

UOKiK otrzymuje skargi w sprawie akcji promocyjnej Biedronki

zakupy w sklepie Biedronka
Marek BAZAK/East News

Ostatnio sieć sklepów Biedronka znalazła się w centrum uwagi z powodu kontrowersyjnej kampanii marketingowej, która wywołała niezadowolenie klientów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał kilka skarg dotyczących sposobu komunikacji firmy z klientami. Czy Biedronka może ponieść konsekwencje za swoje działania?

Kontrowersyjna kampania marketingowa

W pierwszej połowie lutego klienci Biedronki zostali zaskoczeni serią wiadomości SMS, w których nie tylko promowano oferty sklepu, ale także porównywano ceny produktów z konkurencyjną siecią Lidla. Co więcej, firma zaczęła wymagać od posiadaczy karty lojalnościowej wyrażenia zgody na otrzymywanie takiej komunikacji. Brak zgody oznaczał utratę dostępu do programu lojalnościowego i związanych z nim zniżek, co spotkało się z dezaprobatą klientów.

Sukces rządowej aplikacji. Nowa funkcja podbiła serca Polaków Jaką rolę pełni plastikowy guzik na pasie bezpieczeństwa?

Reakcja klientów i UOKiK

W efekcie społeczne oburzenie na działania Biedronki wyraziło się w postaci skarg klientów do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK otrzymał około 10 sygnałów od konsumentów dotyczących tej kampanii marketingowej. Jednakże, do chwili obecnej, nie wszczęto żadnego postępowania przeciwko Biedronce w związku z tą sprawą.

ZOBACZ TAKŻE: Rekordowa kara dla Apple. W tle nieuczciwa konkurencja ze Spotify

Możliwe konsekwencje dla Biedronki

Przedstawiciele UOKiK podkreślają, że przedsiębiorstwo, które zostaje porównane w kampanii reklamowej, może dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej, jeśli uzna, że prezentowane informacje są nieprawdziwe. To sugeruje, że Biedronka może stawić czoła konsekwencjom prawno-ekonomicznym, jeśli inne firmy poczują się urażone lub oszukane przez porównania cenowe przeprowadzane przez Biedronkę.

Powiązane
wybory prezydenckie
Wybory prezydenckie 2025. Bukmacherzy wytypowali faworyta. Przewaga jest niewielka
Karol Nawrocki, Rafał Trzaskowski
Rafał Trzaskowski kontra Karol Nawrocki. Wymowny sondaż tuż przed ciszą wyborczą
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: