BiznesINFO.pl Polska i Świat Tesco powoli znika z Polski? Lokalizacje zamykanych sklepów
Biznesinfo.pl

Tesco powoli znika z Polski? Lokalizacje zamykanych sklepów

22 marca 2022
Autor tekstu: Paulina Musianek

Brytyjska sieć hipermarketów i supermarketów Tesco już od dłuższego czasu zamyka nierentowne sklepy w Polsce, a teraz zdecydowała o sprzedaży kilku większych sklepów w miastach wojewódzkich, jak donosi "Puls Biznesu".

Tesco zniknie z Polski?

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Tesco zamknęło już w Polsce 62 supermarkety. Upadek sieci jest spory - w szczytowym okresie swej działalności w naszym kraju Tesco miało 450 sklepów, dziś już o około 100 mniej. Co więcej, sieć zanotowała stratę na poziomie 55 mln zł (11 mln funtów). Półtora miesiąca temu kierownictwo sieci ogłosiło, że zamknie w Polsce kolejne cztery sklepy: w Nowym Sączu przy ul. Prażmowskiego, Rudzie Śląskiej przy ul. 1 Maja, Starogardzie Gdańskim przy ul. Zblewska) i Olsztynie przy ul. Pstrowskiego oraz centrum dystrybucji w Komornikach, najnowocześniejsze w Polsce.

Teraz dowiadujemy się o sprzedaży kolejnych 5 sklepów. Są to supermarkety w następujących miastach:

  • we Wrocławiu przy ul. Długiej,

  • w Warszawie przy Stalowej,

  • w Krakowie przy Wielickiej,

  • w Gdańsku przy Cienistej

  • w Lublinie).

Tesco zamyka też placówkę w Gliwicach - jak pisze spidersweb.

Problemy finansowe Tesco. Podatek handlowy dobije sieć?

Traciliśmy dużo pieniędzy w Polsce, co wpływało negatywnie na wyniki w całym regionie. Byliśmy po prostu w złej kondycji; mieliśmy zbyt dużą powierzchnię sprzedaży, wypełnialiśmy ją za szerokim asortymentem, co wymagało zbyt kompleksowej obsługi i dużego kapitału obrotowego, co z kolei przekładało się na wysokie koszty. Na rynku, na którym liczą się niskie ceny, byliśmy zbyt drodzy - cytuje Matta Simistera, kierującego Tesco w Europie Środkowej “Puls Biznesu". Wprowadzenie podatku handlowego od 1 września może jeszcze bardziej pogorszyć kondycję finansową Tesco.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie