BiznesINFO.pl Twój portfel Rekompensata za Sylwestra. Jeśli był nieudany, możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy
Biznesinfo.pl

Rekompensata za Sylwestra. Jeśli był nieudany, możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy

29 grudnia 2019

Sylwester się nie udał? Możesz odzyskać pieniądze

Sylwester to najważniejsza impreza w ciągu roku. Wiele osób wiąże z tym wydarzeniem ogromne nadzieje. Jednak takie wyczekiwane imprezy mogą się skończyć rozczarowaniem. Tym bardziej, jeśli sami nie mieliśmy wpływu na to, jak przebiegał nasz sylwester. A przyczyn nieudanego balu może być mnóstwo: niewłaściwy wodzirej, muzyka nie taka, jak trzeba, jedzenie inne niż obiecane. W pewnych sytuacjach możemy ubiegać się o zwrot kosztów, jakie poniesiemy za sylwester.

Idziesz na zorganizowanego sylwestra? Lepiej to przeczytaj

Wiele osób decyduje się na sylwestra organizowanego przez klub, hotel czy restaurację. Wtedy trzeba zawrzeć umowę z organizatorem. Najczęściej jednak nie otrzymuje się umowy do ręki ani e-mail z potwierdzeniem. Zakres usług świadczonych podczas balu jest opisany w ogłoszeniu na stronie internetowej. Jednak problem polega na tym, że często takie ogłoszenia są bardzo ogólne, a potem może być trudno zweryfikować, czy doszło naruszenia postanowień umowy.

Dlatego warto przed podjęciem decyzji sprawdzić wszystkie szczegóły umowy, np. to ile piosenek ma zagrać zespół oraz jakie menu zostanie podane podczas sylwestra. Może się bowiem okazać, że oferta będzie się różniła od tej reklamowanej.

Reklamacje

Jak składa się reklamację? “Bal reklamuje się na podstawie przepisów o rękojmi za wady na zasadach takich, jakie obowiązują w wypadku nabytej rzeczy (art. 556 i następne kodeksu cywilnego). Reklamacja powinna być na piśmie i wskazać uchybienia, jakich dopuścił się organizator, oraz podawać, czego w zamian oczekujemy. Składa się ją do organizatora i żąda obniżenia ceny albo można odstąpić od umowy i żądać zwrotu zapłaconej kwoty” - pisze “Rz”.

Gazeta pisze, że warto postarać się o dowody źle wykonanej usługi. Mogą to być dane innych uczestników (mogą potwierdzić uchybienia) ulotki reklamowe, maile od organizatora, regulamin eventu czy zdjęcia z imprezy.

“Organizator powinien w terminie 14 dni odpowiedzieć na reklamację. Jeżeli tego nie zrobi, to znaczy, że żądania uznał za uzasadnione. Ponadto, jeżeli uczestnik balu poniósł szkodę majątkową, którą może udowodnić, ma prawo żądać jej naprawienia. Przykładowo nic nie było do jedzenia przed godz. 24 i zamawiał jedzenie na własny koszt. Wówczas powinno zachować się rachunki i zażądać zwrotu pieniędzy” - pisze “Rz”.

Obserwuj nas w
autor
Stanisław Węgrowski

Wydawca Biznesinfo. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. W dziennikarstwie inspirują go sprawy społeczne, polityka, kultura oraz sport. DJ, jeden z założycieli kolektywu SONDA, działającego na warszawskiej scenie klubowej. Miłośnik zwierząt.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie