BiznesINFO.pl Handel Spadek liczby klientów w marketach budowlanych. Przyczyniły się do tego wysokie ceny
Domena publiczna

Spadek liczby klientów w marketach budowlanych. Przyczyniły się do tego wysokie ceny

13 grudnia 2022
Autor tekstu: Magdalena Madoń

Sklepy budowlane odnotowały znaczny spadek liczby klientów. Wysokie ceny materiałów budowlanych wpływają na decyzje klientów indywidualnych, którzy najczęściej odwiedzają markety budowlane.

Spadek liczby klientów w marketach budowlanych

Jak podaje “Rzeczpospolita” ruch w marketach budowlanych zmniejszył się o ok. 26 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Największe spadki liczby klientów odnotowała sieć Leroy Merlin, gdzie liczba klientów spadła o 35 proc. w porównaniu z liczbą klientów w zeszłym roku.

Mniejszy ruch zaobserwowano także w placówkach Mrówka - spadek o 28,9 proc., Obi odwiedziło z kolei 21,7 proc.c. mniej klientów.

Badanie przeprowadziło GfK Cenzus DIY.  Porównano okresy od maja do października 2022 r. i 2021 r.

Rosną ceny materiałów budowlanych 

Obecny kryzys odczuwają wszystkie przedsiębiorstwa, także te działające w branży budowlanej.

Inwestorzy patrzyli z niepokojem na dynamicznie zmieniające się ceny. Niektórych zmusiły one do zmiany planów, budżetu czy nawet zatrzymania inwestycji.

Ekonomiści ostrzegają, że w roku 2023 ceny mogą ponownie wzrosnąć, co należy wziąć pod uwagę podczas planowania inwestycji na przyszły rok.

-Inwestorzy przy dużych projektach najczęściej zaopatrują się w hurtowniach materiałów budowlanych, jednak już klienci indywidualni podczas budowy czy remontu wolą sięgać do oferty sklepów budowlanych. Wpływa na to komfort zakupów i możliwość uzyskania atrakcyjnych rabatów. Coraz więcej sklepów oferuje także zakupy online - zwraca uwagę  market budowlany Bricomarché. Spadek liczby klientów w sklepach nie musi zatem oznaczać mniejszej sprzedaży.

Ponadto w sklepach budowlanych, oprócz materiałów budowlanych, można kupić wiele produktów do wyposażenia domu, czy artykułów dekoracyjnych, których ceny w stosunku do początku roku nie wzrosły tak diametralnie.

Obserwuj nas w
autor
Magdalena Madoń

Redaktor Biznesinfo. Wcześniej copywriter oraz młodsza księgowa. Absolwentka rachunkowości i controllingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W wolnym czasie bierze czarodziejski flet i gra w orkiestrach dętych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie