Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Producenci popularnych aut wzywają do serwisów. Wśród nich Mazda i Toyota
Joanna Leja
Joanna Leja 08.02.2022 01:00

Producenci popularnych aut wzywają do serwisów. Wśród nich Mazda i Toyota

car-dashboard-gcd0a66177 1920
Pexels

Właściciele samochodów Mazda i Toyota niebawem będą musieli zgłosić się do serwisów w celu przeprowadzenia przeglądu. Powodem są możliwe usterki pomp paliwa i niedziałające ogrzewanie szyb. Problemy dotyczą blisko 7 tys. aut.

Mazda wyśle powiadomienia do właścicieli samochodów

Mazda zgłosiła 6943 pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Przedsiębiorca Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda, wyprodukowanych w Japonii i Meksyku, modele:

  • CX5 (KE/KF, wyprodukowane od 03.04.2018 r. do 12.12.2018 r.)

  • 6 (GJ/GL, wyprodukowane od 03.04.2018 r. do 27.10.2018 r.)

  • MX-5 (ND, wyprodukowane od 05.04.2018 r. do 30.10.2018 r.)

  • CX-9 (TB, wyprodukowane od 16.04.2018 r. do 23.11.2018 r.)

  • CX-3 (DK, wyprodukowane od 18.10.2017 r. do 06.11.2018 r.)

  • 2 (DJ, wyprodukowane od 18.10.2017 r. do 21.02.2020 r.)

  • 3 (BM/BN, wyprodukowane od 23.04.2018 r. do 26.01.2019 r.)

Jak podał UOKiK wirnik w niskociśnieniowej pompie paliwowej może ulec deformacji, powodując usterkę pompy paliwowej. Awaria pompy paliwa może spowodować, że silnik nie uruchomi się i/lub zgaśnie, zwiększając ryzyko wypadku. Kierowcy mogą odnotować tą usterkę za pomocą lampki kontrolnej silnika i/lub nierównej pracy silnika. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 6 943 pojazdy. Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.

Usterki w samochodach Toyota

Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace, wyprodukowanych we Francji od 01.06.2016 r. do 03.05.2017 r., przewód podgrzewania szyby tylnych drzwi bagażnika może wysunąć się z pierwotnie zaprojektowanej pozycji. W rezultacie mniej chroniona część przewodu narażona jest na naprężenia, które mogą prowadzić z czasem do ryzyka uszkodzenia przewodu. W takim przypadku podgrzewanie tylnej szyby może nie działać poprawnie lub przewód może ulec uszkodzeniu termicznemu. Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 19 samochodów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia położenia przewodu podgrzewania szyby tylnych drzwi bagażnika.

Przy pozytywnym wyniku sprawdzenia zostanie dodane mocowanie przewodu podgrzewania tylnej szyby, natomiast przy negatywnym wyniku sprawdzenia szyba tylnych drzwi bagażnika zostanie wymieniona oraz zostanie dodane mocowanie przewodu podgrzewania tylnej szyby.