BiznesINFO.pl Polska i Świat Orlen przejął Polska Press. Milionowe straty w użytkownikach
Biznes Info

Orlen przejął Polska Press. Milionowe straty w użytkownikach

6 czerwca 2021
Autor tekstu: Kamila Jeziorska

Gdy Orlen przejmował Polska Press, Daniel Obajtek mówił, że szereg mediów pozwoli koncernowi paliwowemu dotrzeć do niemal 13 mln użytkowników. Tymczasem liczba użytkowników zmalała o ok. 2 mln.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego Orlen przejął Polska Press

  • Jakie wyniki odnotowuje grupa mediowa Orlenu

  • Jakie wyniki odnotowują poszczególne portale

Orlen przejął Polska Press

Orlen zdecydował się na przejęcie Polska Press na początku 2021 r. Tłumaczono wówczas, że zakup koncernu medialnego przez Orlen pozwoli mu na dotarcie do nowych użytkowników oraz rozbudowanie systemu big data.

Medioznawcy i dziennikarze tłumaczyli, że kupno Polska Press to krok ku repolonizacji mediów w Polsce. Wszak politycy Zjednoczonej Prawicy już od dawna mówili o tym, że takie kroki należy podjąć, ponieważ w kraju jest ogrom mediów z zagranicznym kapitałem.

Okazuje się, że po przejęciu Polska Press prze Orlen poszczególne portale internetowe straciły bardzo dużo użytkowników. Z danych Mediapanelu wynika, że różnica sięga nawet kilku milionów.

Polska Press znajduje się w posiadaniu kilkudziesięciu serwisów internetowych oraz kilkunastu dzienników o charakterze regionalnym. Od momentu przejęcia sterów przez Orlen na poszczególnych stanowiskach kierowniczych zasiadają osoby związane z prawicowymi mediami.

Orlen ciągnie w dół swoje media?

Mediapanel przeanalizował serwisy internetowe poszczególnych dzienników: "Dziennik Bałtycki", "Dziennik Łódzki", "Dziennik Zachodni", "Echo Dnia", "Gazeta Krakowska", "Gazeta Pomorska", "Gazeta Wrocławska", "Głos Wielkopolski", "Kurier Lubelski", "Dziennik Polski", "Gazeta Lubuska", "Express Bydgoski", "Nowa Trybuna Opolska", "Głos Pomorza". Jakie są wyniki?

Łączna liczba użytkowników w kwietniu 2021 r. wyniosła 11,37 mln. Dla porównania w grudniu 2020 r. było to 13,26 mln użytkowników - informuje press.pl. Spadki zaobserwowano w przypadku poszczególnych portali.

Najwięcej użytkowników odeszło od "Dziennika Zachodniego" - portal gazety zanotował spadek użytkowników na poziomie niemal 46 proc. Na drugim miejscu uplasował się serwis gazetawroclawska.pl, którego czyta o 36,61 proc. osób mniej. Czołówkę zamyka gazetalubuska.pl ze spadkiem równym 30,20 proc.

Jednym portalem gazety, który odnotował wzrost jest dzienniklodzki.pl. Czyta go o 3,83 proc. więcej użytkowników.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Obserwuj nas w
autor
Kamila Jeziorska

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie