Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Od maja Polacy zapłacą więcej? Odpowiada Biedronka i nie tylko
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 29.04.2024 19:30

Od maja Polacy zapłacą więcej? Odpowiada Biedronka i nie tylko

sklep, Biedronka
Fot. redakcja serwisu

To koniec niższych cen w ramach ”taryfy ulgowej”? Kwiecień dobiega końca, a wraz z nim skończyć mogą się niższe ceny zagwarantowane przez większe sieci - Biedronkę, Lidla, Aldi czy Kaufland. Polacy liczyli jednak, że być może obniżki zostaną przedłużone. Sklepy rozwiewają wątpliwości.

Koniec z zerowym VAT, koniec z niższymi cenami

Od 1 kwietnia rząd zniósł ”tarczę antydrożyźnianą”. Tym samym VAT na żywność powrócił w wysokości 5%. Miało się to przełożyć na wyższe ceny nawet najbardziej podstawowych produktów. Tak się jednak nie stało, przynajmniej nie wszędzie.

Kilka najpopularniejszych sklepów obiecało swoim klientom, że podwyżki ”biorą na siebie”. Najpotrzebniejsze produkty z asortymentu sieci Aldi, Kaufland, Lidl czy Biedronka przez cały miesiąc dostępne były w niższych cenach. Już w środę zaczyna się jednak maj, a to budzi pytanie: czy to koniec niskich cen?
 

Action poszło na całość. Termin mija we wtorek, wyprzedają towar za grosze

Sklepy unikają odpowiedzi

Biedronka jako ostatnia z ww. sklepów przyłączyła się do akcji zneutralizowania wpływu VAT na ceny w kwietniu. Serwis Fakt zapytał, czy sieć zamierza kontynuować politykę zaniżonych cen również w kolejnych miesiącach. Wygląda jednak na to, że sieć nie chce odpowiedzieć na pytanie:

Priorytetem działalności sieci Biedronka jest oferowanie klientom najwyższej jakości produktów w możliwie jak najniższych cenach, dodatkowo każdego dnia proponujemy ponad 900 promocji - podkreśla menedżerka ds. Komunikacji Korporacyjnej w sieci Biedronka, Joanna Piwowarczyk.

W odpowiedzi został również poruszony temat częściej wydawanych gazetek i najtańszego koszyka według ASM Sales Force Agency. Tymczasem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy ceny pozostaną niskie, brak.

Sklepy przypominają o promocjach

Podobną taktykę przyjęły sieci Kaufland i Aldi. Pierwszy sklep zaznacza, że ”o planowanych promocjach, w tym dotyczących zmian podatku VAT, będzie decydować szereg czynników, w tym sytuacja na rynku”. Brak odpowiedzi został jednak “osłodzony” listą ostatnich akcji promocyjnych.

W razie ewentualnych zmian będziemy informować. Na pewno w najbliższych tygodniach nasi klienci mogą spodziewać się ciekawych akcji tematycznych, atrakcyjnych produktów non-food oraz promocji już od pierwszej sztuki - bez niejasnych zasad i haczyków - tłumaczył Faktowi Dyrektor ds. Wsparcia Zarządzania Kategoriami Aldi Polska, Łukasz Janota.

Lidl, jak podaje serwis, do tej pory nie udzielił żadnej odpowiedzi.

Źródło: Fakt.pl