Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Praca > Kiedy otwierać biznes? Lepiej późno niż wcale
Przemysław Terlecki
Przemysław Terlecki 11.07.2019 02:00

Kiedy otwierać biznes? Lepiej późno niż wcale

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Kiedy otwierać biznes? Czy jest na to pytanie jedna dobra odpowiedź? Zadaje je sobie z pewnością wielu, którzy chcą wejść na rynek z własnym pomysłem i przedsiębiorstwem. Jednak odpowiedź na to pytanie nie jest taka, jakiej życzyliby sobie zieloni na rynku firm. A jeśli już posiłkują się danymi z internetu, mogą się nieźle zdziwić.

Problem w tym, że nie ma jednej dobrej odpowiedzi na to pytanie. Dowodem na to jest chociażby fakt, że naprzeciw z odpowiedzią pytającym próbują wyjść w sieci artykuły, w których możemy przeczytać o tym, że nie należy otwierać biznesu podczas pustego biegu Księżyca, bo wówczas firma nam padnie. Inna perełka z o podobnym zabarwieniu mówi natomiast, że "planety opiekują się swoimi sferami biznesu" i dobrze otworzyć daną firmę w dzień, kiedy Ziemia leży na jednej linii z nią i Słońcem. Oczywiście takie porady możemy włożyć między bajki.

Kiedy otwierać biznes?

Biznes to nie jest przecież magia, ani myślenie życzeniowe. By wejść na rynek i nie paść w ciągu kilku tygodni czy miesięcy, należy mieć dobre przygotowanie formalne, mentalne i odpowiednie zaplecze. Bez takich rzeczy jak odpowiednia kadra, biznesplan, amortyzacja finansowa czy nawet plany awaryjne, nie ma co myśleć o wywieszaniu na drzwiach swojego lokalu kartki z napisem "otwarte".

No dobrze, ale kiedy otwierać biznes? Jak już wspomnieliśmy, najlepiej zrobić to po prostu z głową, jakkolwiek nie brzmiałoby to ogólnikowo. Potrzebujemy odpowiedniego przygotowania, o którym wyżej, ale także i pewnego rozeznania oraz wyczucia. Nikt nie będzie otwierał firmy świadczącej usługi wypożyczania rowerków wodnych w środku zimy, ani zakładu sprzedaży choinek w lato.

Odpowiedź na pytanie kiedy otwierać biznes można więc streścić do odpowiedzi, która brzmi - najlepiej rozeznać rynek i zrobić to przed szczytem zapotrzebowania na nasze usługi czy produkty. Jeśli jednak takie zapotrzebowanie jest ciągłe, to nie ma co czekać, jeśli jesteśmy na otwarcie działalności właściwie przygotowani.