Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Kanał Sueski odblokowany. Globalny handel uratowany, statek Ever Given ściągnięty z mielizny
Kamila Jeziorska
Kamila Jeziorska 29.03.2021 02:00

Kanał Sueski odblokowany. Globalny handel uratowany, statek Ever Given ściągnięty z mielizny

Kanał Sueski odblokowany. Kontenerowiec Ever Given ściągnięty z mielizny.
Wikimedia, Robert Schwemmer for NOAA's National Ocean Service, CC BY-SA 2.0

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak wygląda sytuacja statku Ever Given

  • Co do tej pory wykazało śledztwo prowadzone w sprawie incydentu

  • Czy to pierwsza historia związana z Evergreen Marine Corp.

Kanał Sueski odblokowany

Morska agencja transportowa Inchcape Shipping, na którą powołuje się RMF FM poinformowała, że 400-metrowy kontenerowiec Ever Given został przywrócony do stanu pływającego. Aktualnie jest zabezpieczany przez odpowiednie służby.

Jeden z członków władz Kanału Sueskiego potwierdził, że rufa statku odsunęła się od zachodniego brzegu. Agencja Reuters w opublikowanych przez siebie fotografiach ukazuje statek Ever Given stojący w normalnej pozycji.

Ever Given został całkowicie ściągnięty z mielizny - informuje RMF FM. Jednakże źródła podają, że nie jest wiadome kiedy Kanał Sueski zostanie otwarty dla innych statków.

Co więcej, to także nie jest koniec przygód kontenerowca, na który były zwrócone oczy całego świata. Zanim wyruszy w dalszą drogę, zostanie poddany wstępnym inspekcjom. Aktualnie na statku pracują silniki i trwają przygotowania do skierowania go na południową część Kanału Sueskiego.

Ever Given ściągnięty na mieliznę

Przypomnijmy, że historia z kontenerowcem Ever Given zaczęła się w zeszłym tygodniu. Kontenerowiec obrócił się tak, że zablokował jednopasmowy odcinek Kanału Sueskiego. Sytuacja zakłóciła międzynarodową żeglugę, a szlak morski wyceniany na 9 mld USD dziennie został zablokowany. Rozgłośnia informuje, że w niedzielę na przepłynięcie Kanałem Sueskim czekało ok. 320 statków.

W sprawie 400-metrowego kontenerowca toczy się śledztwo. Jak przyznaje generał porucznik Osama Rabie, członek zarządu Kanału Sueskiego, wiatr nie był jedyną przyczyną wypadku. Wskazuje na błąd ludzki, czyli złą decyzję zarządzającego kontenerowcem.

Wcześniej wiatr podawany był jako jedyna przyczyna wypadku. Wykluczano awarię mechaniczną i awarię silnika. Jednocześnie na jaw wychodzą fakty, które pokazują, że nie jest to jedyna awaria kontenerowca spod szyldu Evergreen Marine Corp.

W 1992 r. z innego kontenerowca należącego do Evergreen Marine Corp. wypadło 30 tys. zabawek, które przez następne 15 lat wyrzucane były na brzeg mórz na całym świecie. Dziennikarz Donovan Hohn wyjaśnił zjawisko przybrzeżnych zabawek w swojej książce pt. "Moby Duck", która stanowiła grę słów pochodzącą od tytułu powieści Hermana Melville’a pt. "Moby Dick".

Kanał Sueski to jeden z najważniejszych szlaków morskich na całym świecie. Wybudowany w 1869 r. miał stanowić połączenie Nilu z Morzem Czerwonym.